پایگاه خبری هامپوئیل
0

گامی ساده برای زندگی طولانی‌تر: راز سلامتی زنان و مردان!

گامی ساده برای زندگی طولانی‌تر: راز سلامتی زنان و مردان!
بازدید 5

تحقیقات نشان می‌دهد که یک اقدام خیلی ساده میتواند باعث کاهش خطر مرگ زنان و مردان شود.

به گزارش خبرنگار سلامتی هامپوئیل، مطالعات انجام شده در طول دو دهه گذشته نشان می‌دهد که زنانی که فعالیت بدنی دارند، نسبت به همتایان غیرورزشکار، با ۲۴ درصد کمتر به هر دلیلی و ۳۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از حوادث قلبی، سکته مغزی و سایر رویدادهای قلبی قرار داشته‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردانی که به طور منظم ورزش می‌کنند، با ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و ۱۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از حوادث قلبی قرار دارند نسبت به همسالان خود که ورزش نمی‌کنند.

دکتر “سوزان چنگ”، رئیس سلامت قلب و عروق در مؤسسه قلب اسمیت لس آنجلس، تأکید دارد که ورزش یک راه بسیار قدرتمند برای زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر است. او بیان می‌کند که زنان به طور متوسط کمتر از مردان به ورزش مشغول می‌شوند و این یافته‌ها امیدوار است که زنان را بیشتر به تحرک و ورزش تشویق کند.

برای این مطالعه، محققان اطلاعات بیش از ۴۰۰۰۰۰ بزرگسال را بین سنین ۲۷ تا ۶۱ سال تجزیه و تحلیل کرده‌اند. نتایج نشان می‌دهد که هر نوع فعالیت ورزشی برای زنان مفید است، از جمله فعالیت‌های هوازی متوسط، ورزش‌های شدید مانند دویدن یا طناب‌زدن، و تمرینات قدرتی با وزنه‌ها و دستگاه‌های وزنه‌برداری.

در مجموع، فعالیت بدنی متوسط برای زنان و مردان باعث کاهش خطر مرگ می‌شود و در زنان و مردان، خطر مرگ زودرس به ترتیب ۲۴ درصد و ۱۸ درصد کاهش می‌یابد. ورزش‌های هوازی متوسط نیز خطر مرگ زودرس را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وقتی به ورزش‌های شدید می‌پردازیم، ۱۱۰ دقیقه ورزش هوازی شدید در هفته با ۲۴ درصد کاهش خطر مرگ در زنان و ۱۹ درصد در مردان مرتبط است. تمرینات قدرتی نیز باعث کاهش ۱۹ درصدی خطر مرگ در زنان و مردان می‌شود، و همچنین خطر مرگ ناشی از قلب را به ترتیب ۳۰ درصد و ۱۱ درصد کاهش می‌دهد.

نتایج نشان می‌دهد که زنان نیز همانند مردان با ورزش به فواید سلامتی مشابهی دست یافته‌اند. برای مثال، زنان با ورزش هوازی متوسط به نصف زمان مورد نیاز مردان – ۱۴۰ دقیقه در هفته – با کمتر از ۲.۵ ساعت، خطر مرگ را ۱۸ درصد کاهش می‌دهند. همچنین، ورزش‌های شدید نیز برای زنان با ۵۷ دقیقه در هفته، با ۱۹ درصد کاهش خطر مرگ مرتبط بوده و در مقایسه با مردان، زمان مورد نیاز برای کاهش خطر کمتر است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *