پایگاه خبری هامپوئیل
0

غذاهایی برای تقویت بینایی: با این مواد مغذی چشمانی سالم داشته باشید

غذاهایی برای تقویت بینایی: با این مواد مغذی چشمانی سالم داشته باشید
بازدید 6

در این مطلب ما شما را با بهترین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای چشم آشنا میکنیم.

به گفتهٔ خبرنگار سلامت هامپوئیل، اطمینان از سلامت چشم‌ها همواره از اهمیت بسیاری برخوردار است. مصرف برخی از مواد مغذی می‌تواند به بهبود سلامت چشم کمک کند و ویتامین‌ها نقش اساسی در این زمینه دارند.

در ادامه به بررسی بهترین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بهبود سلامت چشم می‌پردازیم:

  •  ویتامین A:
    ویتامین A نقش حیاتی در بهبود سلامت چشم دارد، از حفظ دید واضح، به ویژه در شرایط کم‌نور، کمک می‌کند و از عملکرد شبکیه نیز حمایت می‌کند. توصیه شده است که مردان بزرگسال روزانه ۹۰۰ میکروگرم و زنان بالغ روزانه ۷۰۰ میکروگرم ویتامین A مصرف کنند. منابع این ویتامین شامل روغن کبد ماهی، هویج، انبه و سبزیجات می‌باشند.
  •  ویتامین E:
    ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل و از چشم‌های ما در برابر رادیکال‌های آزاد مضر محافظت می‌کند که می‌تواند مانع بروز بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن شود. توصیه شده است که بزرگسالان روزانه ۱۵ میلی‌گرم از این ویتامین را مصرف کنند؛ منابع این ویتامین شامل تخمه آفتابگردان، اسفناج و بادام می‌باشند.
  •  ویتامین C:
    ویتامین C به دلیل خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی معروف است، همچنین نقش مهمی در بهبود سلامت چشم برعهده دارد، به‌طوری که از سلامت رگ‌های خونی در چشم‌ها حمایت می‌کند و خطر ابتلاء به آب مروارید را کاهش می‌دهد. مردان به ۹۰ میلی‌گرم و زنان به ۷۵ میلی‌گرم ویتامین C در طول روز نیاز دارند؛ منابع طبیعی این ویتامین شامل پرتقال، لیمو و کلم بروکلی می‌باشند.
  •  زینک:
    زینک یک ماده معدنی ضروری است که به بهبود عملکردهای مختلف بدن از جمله حمایت از سلامت چشم کمک می‌کند؛ نخود، بادام هندی و جو دوسر سرشار از این ماده معدنی است که باعث بهبود بینایی می‌شود.
  •  اسیدهای چرب امگا ۳:
    اسیدهای چرب امگا ۳ چربی‌های ضروری است که نقش مهمی در حفظ سلامت چشم، به‌ویژه شب

کیه چشم، دارد، به جلوگیری از بروز خشکی چشم کمک می‌کند و خطر بروز دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را کاهش می‌دهد؛ منابع سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ شامل ماهی، دانه چیا، بذر کتان و گردو می‌باشند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *