نمایشگاه یک پایگاه بزرگ جهت تبادل اطلاعات، حرکت به سوی یک اقتصاد باز و رو به رشد، جهش صادراتی، نگاه مدبرانه به خواستهها و علائق مشتریان، و رصد مداوم سلایق آنها، ارزیابی کارشناسانه بازارهای مختلف و دستیابی به دانش و تکنولوژی روز دنیا و پدیدههای نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است. فضایی مناسب جهت به نمایش گذاردن توانمندیها و قابلیتهای فنی و آخرین دستاوردهای واحدهای تولیدی و خدماتی و نوعی ارتباط زنده و مؤثر با مصرفکننده، مشتری، و فعالان مختلف صنعت و اقشار مختلف مردم است.
برگزاری نمایشگاههای بینالمللی ابزاری توانمند و کارآمد در جهت توسعه صادرات و مراودات تجاری کشورها محسوب میشود تا با تمرکز بر کالاهای دارای مزیت نسبی و کشورهای هدف، از آن به طور موثری بهرهبرداری نمایند.
حضور در نمایشگاه یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و شناخت بازارهای جدید و ارزیابی بازارهای موجود و نوعی خود ارزیابی از وضعیت حضور هر مجموعه در بازارهای داخلی و خارجی است.
نمایشگاه، مرکزی برای تبادل اطلاعات و دستیافتن به پدیدههای نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است.
ایجاد شناخت صحیح از فرهنگ مصرفی، نیازها، ذائقه و سلایق مشتریان کشورهای هدف از جمله دستاوردهای مثبت هر نمایشگاه بین المللی است که نیاز به درایت کافی و فرصتسنجی مشارکتکنندگان در نمایشگاه دارد.
نمایشگاهها به دلیل ایجاد ارتباط مستقیم بین عرضهکننده کالا و متقاضی و بویژه مراوده رو در رو میتوانند بهترین ابزار در مارکتینگ کالاهای ایرانی و راهیابی به بازارهای جهانی باشند.
نظرات کاربران