در این مطلب هامپوئیل با نحوه ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت آشنا خواهید شد. جزئیات تکمیلی را در ادامه مطلب مطالعه کنید.
به گزارش خبرنگار سلامت هامپوئیل، یکی از موارد بسیار اهم که هر فرد باید به صورت ماهانه انجام دهد، ارسال لیست بیمه است. ارسال به موقع لیست بیمه باعث میشود که شما از خدمات بهتر و مزایای بیشتر سازمان بیمه بهرهمند شوید. امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی، شما میتوانید با استفاده از رایانه یا تلفن همراه متصل به اینترنت، لیست بیمه خود را در هر مکانی که به آن دسترسی دارید، در کمتر از ۱۰ دقیقه ارسال کنید. البته برای ارسال لیست بیمه به صورت اینترنتی، باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت بیشتر آشنا شوید.
لیست بیمه چیست؟
قبل از بررسی روش ارسال لیست بیمه به صورت اینترنتی، نیاز است که اطلاعات کاملی درباره این لیست را داشته باشیم. لیست بیمه، یک فهرست است که شامل اطلاعات حیاتی کاربران مانند شماره ملی، نام و نام خانوادگی و … میباشد. علاوه بر این، در این لیست، جزئیات دیگری مانند میزان پرداخت، حقوق و … نیز درج میشود. لازم به ذکر است که این لیست باید هر ماه با دقت تکمیل شده و به سازمان بیمه ارسال گردد.
مزایای ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت
اما مزایای ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت، قابل توجه است. در گذشته، افراد برای ارسال لیست بیمه از اینترنت، مجبور به طی مسافتهای طولانی و صرف وقت بسیار زیادی بودند. اما خوشبختانه، امروزه شما میتوانید با استفاده از گوشی موبایل یا رایانه، یا با مراجعه به نزدیکترین دفتر کافینت، لیست بیمه خود را به صورت آنلاین برای سازمان بیمه ارسال کنید. از جمله مزایای بارز ارسال لیست بیمه به صورت آنلاین، میتوان به صرفهجویی در زمان، سرعت بالای انجام کار و کاهش هزینههای رفت و آمد اشاره کرد.
- صرفه جویی در زمان
یکی از اصلیترین مزایای ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت، صرفهجویی در زمان است. با مراجعه به وبسایت رسمی و اصلی سازمان بیمه، شما میتوانید لیست ماهانه خود را در کمتر از ۱۰ دقیقه تکمیل و ارسال کنید. در صورتی که بخواهید این کار را با مراجعه مستقیم به سازمان بیمه انجام دهید، بایستی حداقل ۳ الی ۴ ساعت منتظر بمانید تا لیست شما در سامانه ثبت گردد.
- سرعت بالای انجام کار
یکی از دیگر مزایای ارسال لیست بیمه به صورت آنلاین، سرعت بالای انجام کار است. برای ثبت حضوری لیست ماهانه بیمه، باید علاوه بر طی کردن مسیرهای طولانی، به چندین دفتر مختلف مراجعه کنید. اما شما میتوانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، در هر مکانی که دسترسی به اینترنت دارید، در کمترین زمان لیست بیمه خود را به صورت آنلاین برای سازمان بیمه ارسال کنید. البته لازم به ذکر است که با افزایش سرعت اینترنت، سرعت انجام کار نیز افزایش مییابد.
- کاهش هزینه های رفت و آمد
کاهش هزینههای رفت و آمد نیز از جمله مزایای ارسال لیست بیمه به صورت آنلاین است. شما میتوانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر یا سازمانهای بیمه، و بدون هزینهی رفت و آمد، لیست خود را ثبت کنید. البته، اگر تجربه و دانش کافی در این زمینه ندارید، میتوانید با پرداخت اندکی هزینه، به نزدیکترین دفتر کافینت مراجعه کنید و ادامهی فرآیند را به دست متخصص آنجا بسپارید.
مراحل ارسال لیست بیمه به صورت آنلاین
همانطور که در بخشهای قبل ذکر شد، برای ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت بایستی مراحل خاصی را به ترتیب پشت سر بگذارید. توجه داشته باشید که عدم رعایت نکات و دقیق پیروی از مراحل، ممکن است منجر به خطا در ارسال لیست در وبسایت رسمی سازمان بیمه گردد. اگر دانش و تجربه کافی را در این زمینه ندارید، میتوانید از افراد متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید. مراحل ارسال آنلاین بیمه به شرح زیر است:
- آماده سازی تلفن همراه یا رایانه
در مرحله اول، باید برای آمادهسازی تلفن همراه یا رایانه اقدام کنید. مهم است بدانید که برای انجام این کار، نیاز به یک اینترنت پرسرعت دارید. البته برای ورود به وبسایت سازمان بیمه، باید فیلترشکن خود را خاموش کنید یا پروکسیهای موبایل را غیرفعال کنید. به منظور بهبود فرآیند کار، پیشنهاد میشود به جای تلفن هوشمند، از رایانهای متصل به اینترنت استفاده نمایید.
- مراجعه به وبسایت اصلی
در مرحله دوم، باید وارد وبسایت سازمان بیمه شوید. برای انجام این کار، در قسمت جستجوی گوگل لینک www.eservise.tamin.ir را وارد کنید. البته ممکن است در هنگام ورود به وبسایت با مشکلاتی مانند خطای 400 روبهرو شوید. در چنین شرایطی، باید وضعیت اتصال اینترنت خود را بررسی کرده و در صورت لزوم، برای بروزرسانی نرمافزار گوگل یا کروم اقدام نمایید. بهترین زمان برای ورود به وبسایت سازمان بیمه، ساعت 7 صبح تا 12:30 ظهر است.
- پر کردن فیلدهای اولیه
پس از ورود به وبسایت سازمان بیمه، یک پنل اطلاعات شخصی برای شما باز میشود؛ در این پنل بایستی نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید. اگر رمز عبور را به یاد نمیآورید، میتوانید بر روی گزینه “رمز عبور را فراموش کردم” کلیک کنید تا کلمه عبور جدید یکبار مصرف به صورت پیامکی برای شما ارسال شود. پس از ورود به منوی اصلی، باید بر روی گزینه “کارفرمایان” کلیک کنید و سپس وارد بخش “لیست بیمه” شوید. پس از ورود به بخش “لیست بیمه”، باید بر روی گزینه “ارسال لیست بیمه” کلیک کنید.
- بارگذاری لیست بیمه یا ساخت لیست بیمه جدید
در مرحله آخر، باید برای بارگذاری لیست بیمه یا ساخت لیست بیمه جدید اقدام نمایید. در این مرحله باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید تا بتوانید اطلاعات خواسته شده را با دقت پر کنید. پس از اتمام پر کردن لیست، باید بر روی گزینه “ثبت” کلیک کنید. در این مرحله لیست شما به طور موقت در سامانه ثبت شده است. در این مواقع، باید منتظر پیامک تایید لیست باشید و پس از آن، از وبسایت خارج شوید.
نحوه حذف لیست از وبسایت تامین اجتماعی
یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از کاربران مطرح میشود، این است که چگونه میتوانند لیست بیمه را از وبسایتهای تامین اجتماعی حذف کنند؟ شما میتوانید با چند کلیک ساده، لیست بارگذاری شده را حذف کنید. البته توجه داشته باشید که حذف لیست بیمه بارگذاری شده در وبسایت سازمان تامین اجتماعی، دارای محدودیت زمانی است. برای انجام این کار باید وارد بخش لیست بیمه شوید و لیست بارگذاری شده را حذف کنید. البته اگر لیست تایید نهایی شده بود، میبایست به نزدیکترین دفتر یا سازمان بیمه مراجعه نموده و به صورت حضوری برای حذف لیست اقدام نمایید.
نکات ضروری ارسال آنلاین لیست بیمه
همانطور که پیشتر اشاره شد، باید حین ارسال آنلاین لیست بیمه، نکات خاصی را در نظر داشته باشید. برای انجام این کار، شما باید اطلاعات مورد نیاز را با دقت تکمیل کنید. بهتر است قبل از ارسال لیست، یک یا دو بار آن را به دقت مرور کنید. پس از ثبت اولیه، باید منتظر پیامک تایید نهایی آن باشید و در صورت عدم دریافت پیامک تایید، مجدداً به وبسایت سازمان بیمه مراجعه فرمایید.
آیا امکان اصلاح آنلاین لیست بیمه وجود دارد؟
آیا امکان اصلاح آنلاین لیست بیمه وجود دارد؟ خوشبختانه بله؛ شما میتوانید در محدوده زمانی مشخص شده، به وبسایت بیمه مراجعه کرده و در بخش ویرایش لیست بیمه، لیست ارسال شده را اصلاح کنید. البته اگر لیست تایید نهایی شده باشد، باید به سازمان بیمه مراجعه و برای اصلاح مجدد آن اقدام کنید. لازم به ذکر است که عدم اصلاح لیست بیمه، میتواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.
خطای 003 در لیست بیمه نشانه چیست؟
گاهی از اوقات، در وبسایت بیمه، حین ثبت لیست، واژهای با نام خطای 003 نمایان میشود. از مهمترین نشانههای این خطا، میتوان به وارد کردن اطلاعات نادرست اشاره کرد. در چنین شرایطی، باید سریعاً به پنجرههای قبلی بازگشته و برای اصلاح اطلاعات درج شده اقدام کرد. البته اگر اطلاعات هویتی شما نظیر نام و نام خانوادگی تغییر کرده باشد، باید سریعاً به صورت حضوری به سازمان بیمه مراجعه کرده و برای ثبت اطلاعات جدید اقدام نمایید. از دیگر نشانههای خطای 003، میتوان به بروزرسانی شماره بیمه اشاره کرد. در این مواقع نیز باید به سازمان بیمه جهت دریافت شماره بیمه جدید مراجعه فرمایید.
آیا ارسال دو لیست بیمه در یک ماه مجاز است؟
متاسفانه، برای شرکتهای تجاری و کسب و کارهای کوچک، امکان ارسال دو لیست در یک ماه وجود ندارد. اما با رعایت نکات ذکر شده، میتوانید لیست بیمه خود را ارسال و سپس آن را به وبسایت سازمان بیمه ارسال نمایید.
کلام پایانی
همانطور که قبلاً بیان شد، شما میتوانید با استفاده از اینترنت، لیست بیمه کسب و کار خود را به سرعت به سازمان بیمه ارسال کنید. اما برای موفقیت در این فرآیند، لازم است نکات ذکر شده را رعایت کنید و به ترتیب مراحل پیش بروید. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، میتوانید از کمک افرادی که در این زمینه تخصص دارند، بهره ببرید. بهتر است با کارشناسان و متخصصان ما در وبسایت تماس بگیرید تا در این فرآیند به شما کمک کنند.
نظرات کاربران