پایگاه خبری هامپوئیل
0

انتخابات 1402؛ نظارت همگانی مردم بر انتخابات

انتخابات 1402؛ نظارت همگانی مردم بر انتخابات
بازدید 24

سخنگوی شورای نگهبان: در انتخابات پیش رو هم از 230 هزار ناظر مردمی استفاده می‌کنیم که بر انتخابات نظارت دارند. امروز باید گفت از طریق سامانه «مردم‌ناظر» عملاً همه‌ مردم می‌توانند ناظر انتخابات باشند.

به گزارش هامپوئیل، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در آغاز فعالیت آیینی برای ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، اظهار کرد: “در این دوره از انتخابات، تلاش می‌کنیم تا امور انتخابات را برای دست‌اندرکاران و مردم از طریق سامانه‌های مختلف، تسهیل کنیم.”

وی افزود: “تجربیات موفقی هم در این دوره وجود دارد و یکی از این سامانه‌ها که تجربه‌ی اولیه را داشت، سامانه داوطلب بود که وعده داده بودیم تا تمام ارتباطات با داوطلبان از این طریق صورت گیرد و این همانطوری هم شد.”

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: “پرونده‌هایی که قبلاً به صورت فیزیکی بررسی می‌شدند، این بار به صورت الکترونیکی پیگیری شدند که تسهیلات بزرگی را در داخل شورای نگهبان به ارمغان آورد.”

طحان‌نظیف عنوان کرد: “تجربه‌ی دیگری در ادوار گذشته داشتیم و سعی کردیم تا پیش‌بینی‌ها نظام‌مندتر انجام شود.”

وی با بیان اینکه سامانه «مردم‌ناظر» در دست اقدام است، اظهار کرد: “بارها گفته‌ایم که با شبکه حدود ۳۰۰ هزار نفری در سراسر کشور همکاری داریم که هیچ‌کدام از اینان رابطه‌ی استخدامی با شورای نگهبان ندارند و با آموزش‌هایی که انجام گرفته، در امر انتخابات نظارت دارند. همچنین در انتخابات پیش‌رو از ۲۳۰ هزار ناظر مردمی استفاده می‌کنیم که بر انتخابات نظارت دارند. اما امروز باید گفت که عملاً همه‌ی مردم می‌توانند نظارت کنند از طریق سامانه «مردم‌ناظر».

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر