پایگاه خبری هامپوئیل
0

“انتخابات ۱۴۰۰: نجات با لیست علی مطهری، بعید به نظر می‌رسد”

"انتخابات ۱۴۰۰: نجات با لیست علی مطهری، بعید به نظر می‌رسد"
بازدید 18

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: علی مطهری به عنوان یکی از چهره‌های شاخص سیاسی نزدیک به اصلاحات اخیرا لیستی ارائه داده که به نظر نمی‌رسد بتواند انتخابات را نجات دهد و تغییر محسوسی در روند مشارکت مردم داشته باشد.

ابطحی با اشاره به اتهامات اخیر مطرح شده در برابر وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: بخشی از این انتقادها نسبت به ظریف به دلیل شخصیت نسبتاً حساس و مهم اوست، اما محمدجواد ظریف یک شخصیت ملی و دوستدار وطنی ایران است و اگر او در مسیر خود ادامه می‌داد، ایران امروز شرایط متفاوتی داشت.

وی افزود: برخی در قدرت همیشه احساس تهدید از ظریف داشتند، و حتی در زمانی که او وزیر امور خارجه بود، با اقدامات خود این احساس را نشان دادند. اساساً اگر ظریف در مسیر خود ادامه می‌داد، تعداد زیادی از افراد قدرتمند از دست می‌رفتند و نقش آنها کاهش می‌یافت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: ظریف نباید به انتقادها پاسخ دهد و باید بفهمد که دیدگاه و مسیر او توسط تمامی اندیشمندان و دلسوزان نظام قابل قبول است و در واقع، این انتقادها نشان دهنده قدرت و اهمیت دیدگاه‌های وزیر امور خارجه دولت روحانی است.

وی افزود: اصلاح‌طلبی شاید در مراکز قدرت کشور حذف شده باشد، اما هنوز در میان مردم و در ذهنیت آنها جای دارد. تندروها تا کنون بارها و بارها سعی کرده‌اند جریان اصلاح‌طلبی را از مجلس حذف کنند، اما همچنان در رسانه‌هایی که در دسترس دارند، به انتقاد از اصلاح‌طلبان و سیاست اصلاح‌طلبی می‌پردازند. ابطحی به یادآوری کرد: جریان رقیب و تندروی در کشور تمام تلاش خود را برای مبارزه با جریان اصلی اصلاح‌طلبی به کار می‌گیرد، اما بی‌ثمر بوده است. امروز هم جامعه معتقد به جریان اصلاح‌طلبی است و اقلیت، افرادی هستند که از تفکر متشدد و اصول‌گرایانه مخالف جریان اصلاح‌طلبی پیروی می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر