شرکت آمازون احتمالاً در سال آینده میلادی با تحقیقات ضد انحصار اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد. این تحقیقات به بررسی این موضوع میپردازد که آیا آمازون محصولات برند خود را در پلتفرم فروش آنلاین خود نسبت به سایر کالاها ترجیح داده است یا خیر.
به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که اگر آمازون به نقض قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) متهم شود، ممکن است مجبور به پرداخت جریمهای معادل ۱۰ درصد از درآمد سالانه خود شود.
زمانبندی و تصمیمگیری درباره پیشبرد این تحقیق به عهده کمیسیونر آنتی تراست جدید اتحادیه اروپا، «ترزا ریبرا» خواهد بود که از ماه آینده جایگزین مارگارت وستاگر میشود.
قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که سال گذشته میلادی اجرایی شد، از این پس اجازه نمیدهد شرکتهایی چون آمازون و شش شرکت فناوری بزرگ دیگر محصولات و خدمات خود را نسبت به پلتفرمهای دیگر ترجیح دهند.
کمیسیونر اتحادیه اروپا که مسئول اجرای قوانین ضد انحصار در منطقه نیز هست، در ماه مارس اعلام کرد که مشغول جمعآوری اطلاعات و دادهها در خصوص نحوه برخورد آمازون با محصولات برند خود در «آمازون استور» است.
آمازون در گزارشی که در ماه مارس منتشر شد، تأکید کرد که مدلهای ردهبندی محصولاتش هیچ تمایزی بین محصولاتی که توسط آمازون یا فروشندگان ثالث عرضه میشود قائل نیست.
نظرات کاربران