پایگاه خبری هامپوئیل
0

توسعه راه‌های روستایی مراغه با هدف بهبود دسترسی و رونق اقتصادی

توسعه راه‌های روستایی مراغه با هدف بهبود دسترسی و رونق اقتصادی
بازدید 4

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که امسال حدود سه‌هزار میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی مراغه هزینه شده است که ۷۰ درصد آن از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

«اروجعلی علیزاده» با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور فرماندار مراغه برای بررسی آخرین وضعیت راه‌های روستایی، گفت: با این میزان اعتبار، ۱۷ طرح بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی به طول ۸۰ کیلومتر در حال اجراست.

او ادامه داد که این طرح‌ها به طور متوسط حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هفت طرح از مجموع این پروژه‌ها به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است.

علیزاده همچنین بیان کرد که روکش آسفالت ۲۴ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است و آسفالت‌ریزی در محورهای مراغه–هشترود و خداجو تا پایان فصل کاری ادامه خواهد یافت.

کاهش چشمگیر تصادفات در محور مراغه – هشترود پس از اصلاح نقاط حادثه‌خیز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که حذف نقاط پرحادثه در محور مراغه – هشترود از سال گذشته آغاز شده است و این اقدام باعث کاهش سوانح رانندگی در این محور شده است.

«علیزاده» گفت: محور مراغه – هشترود با حجم بالای ترافیک مواجه است، در حالی که این جاده در سطح راه فرعی درجه یک و کوهستانی قرار دارد. او افزود: در سال‌های گذشته سوانح رانندگی متعددی در این مسیر رخ می‌داد.

وی توضیح داد که در سال گذشته، پس از بررسی‌های دقیق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۲۰ نقطه پرحادثه شناسایی شدند که از این میان، ۱۰ مورد اصلاح شده‌اند. به گفته وی، اصلاح ۱۰ نقطه پرحادثه دیگر نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد و اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این زمینه همچنان ادامه خواهد داشت.

علیزاده همچنین به تعریض ابتدای جاده مراغه به سمت داش‌آتان و بهبود تقاطع داش‌آتان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با حذف این نقاط حادثه‌خیز، آمار سوانح رانندگی به حداقل برسد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر