پایگاه خبری هامپوئیل
0

بیماران خاص در مراغه خدمات دندانپزشکی رایگان دریافت کردند

بیماران خاص در مراغه خدمات دندانپزشکی رایگان دریافت کردند
بازدید 4

دکتر الهه حق‌گشایی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان، اعلام کرد که از این پس خدمات دندانپزشکی رایگان به بیماران خاص منطقه در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) مراغه ارائه خواهد شد. وی افزود که این اقدام در پی همکاری با معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و به دلیل نیاز ضروری بیماران خاص و صعب‌العلاج منطقه به خدمات دندانپزشکی و نبود مرکز تخصصی برای ارائه این خدمات شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان برای این گروه از بیماران تصریح کرد که دسترسی به خدمات دندانپزشکی برای بیماران خاص به دلیل وضعیت حساس و بیماری‌های زمینه‌ای آنان بسیار حیاتی است و تلاش شده است تا با این همکاری، بخش مهمی از نیازهای درمانی آنان مرتفع شود.

دکتر الهه حق‌گشایی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، اظهار کرد که پیش از این، بیماران خاص این شهرستان برای دریافت خدمات دندانپزشکی به تبریز ارجاع داده می‌شدند، که این امر باعث تحمیل هزینه‌های بیشتر به آنان و خانواده‌هایشان می‌شد. وی افزود: «با توجه به این مسئله و پس از جلسات و هماهنگی‌های لازم، بخش دندانپزشکی بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه به منظور ارائه خدمات به بیماران خاص تجهیز شد.»

وی با اشاره به اینکه این اقدام منجر به بهبود روند خدمات‌رسانی و صرفه‌جویی در هزینه‌های بیماران شده است، تأکید کرد که این تصمیم رضایت بیشتر بیماران خاص را به همراه داشته است.

دکتر حق‌گشایی همچنین اعلام کرد که در حال حاضر، حدود ۱۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج در این شهرستان تحت پوشش قرار دارند.

بیماری‌هایی مانند تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس، دیالیز صفاقی و خونی، موکوپلی‌ساکاریدوز، بیماری پروانه‌ای، انواع بیماری‌های اس‌ام‌ای، سی‌اف، اوتیسم، سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، و پیوند اعضا از جمله بیماری‌های خاصی هستند که این خدمات را شامل می‌شوند. همچنین بیماری‌هایی مانند پیوند قلب، پانکراس، روده و ریه، بیماری‌های مزمن روانی، صرع مقاوم به درمان، پارکینسون، و آسیب‌های شنوایی شدید نیز تحت پوشش وزارت بهداشت قرار دارند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر