پایگاه خبری هامپوئیل
0

پیشرفت‌های جدید در ساخت مرکز تحقیقات فسیل‌شناسی مراغه

پیشرفت‌های جدید در ساخت مرکز تحقیقات فسیل‌شناسی مراغه
بازدید 11

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تسریع در روند تکمیل مرکز تحقیقات فسیل‌شناسی ایران در شهرستان مراغه خبر داد.

داود قاسم‌زاده در جریان بازدید از عملیات ساخت این مرکز اظهار کرد: “پس از ۱۰ سال توقف، با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، عملیات تکمیل این پروژه آغاز شده است. نظارت‌های شهرستانی و استانی به‌صورت شبانه‌روزی بر کیفیت و کمیت این پروژه در حال انجام است.”

وی افزود: “در سال جاری، این طرح دوباره بازطراحی شده و محاسبات سازه‌ای آن توسط یک شرکت مهندسی مشاور انجام گرفته است. پس از آن، پیمانکار از طریق مناقصه انتخاب و با قراردادی به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد تومان، کار تکمیل پروژه در حال انجام است.”

قاسم‌زاده همچنین ابراز امیدواری کرد که با توجه به پیش‌بینی پیمانکار و تسریع در عملیات عمرانی، در آینده نزدیک بتوانیم با جذب اعتبار لازم، این طرح ملی را تا سال ۱۴۰۵ به پایان برسانیم. وی این مرکز را پروژه‌ای بی‌نظیر در سطح کشور دانست.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان همچنین از مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان و کشور قدردانی کرد و تصریح کرد: “امیدوارم با تخصیص مرحله بعدی اعتبارات، به‌زودی شاهد تکمیل و افتتاح این پروژه مهم زیست‌محیطی در کشور باشیم.”

به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی کشور در شهرستان مراغه با زیربنایی در حدود هشت هزار مترمربع و در زمینی به مساحت ۷.۸ هکتار، در کنار دانشکده علوم پزشکی در حال ساخت است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر