پایگاه خبری هامپوئیل
0

آغاز طرح سالانه سرشماری کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان مراغه

آغاز طرح سالانه سرشماری کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان مراغه
بازدید 15

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از آغاز طرح سرشماری سالانه کلنی‌های زنبور عسل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، هادی خرسندی با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف جمع‌آوری اطلاعات و آمار تولیدات بخش زنبورداری کشور در برنامه‌های تولید دامی جهاد کشاورزی قرار دارد.

او افزود: دسترسی به آمار و اطلاعات در حوزه تولید یکی از اجزای ضروری برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در سطوح مختلف است و برای برنامه‌ریزی صحیح و اصولی به این داده‌ها نیاز داریم. خرسندی توضیح داد: با توجه به اهمیت سرشماری و رتبه اول شهرستان مراغه در استان از لحاظ تعداد زنبورستان‌ها و تولید عسل، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم از طریق جلسات با اداره بهبود تولیدات دامی و مسئولین مراکز و تعاونی زنبورداران انجام شده است. این طرح با حضور تیم‌های کارشناسی از مراکز جهاد کشاورزی به مدت 13 روز، تا تاریخ 19 مهرماه ادامه خواهد داشت.

او همچنین بر اهمیت همکاری و مشارکت زنبورداران در اجرای صحیح این طرح تأکید کرد و گفت: در طرح سرشماری سال گذشته، بیش از ۸۲۰ زنبورستان شناسایی و ثبت شد که شامل 234 هزار و ۳۵۸ کلنی و برداشت حدود سه هزار و 500 تن عسل بود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه در پایان خاطرنشان کرد: برای دریافت هرگونه تأییدیه از نهادهای حمایتی، مجوزهای الکترونیک زنبورداری، مجوز کوچ و استقرار کندو و دریافت سهمیه شکر از تعاونی زنبورداران، ثبت زنبوردار در سامانه سرشماری کشوری الزامی است. به همین دلیل از زنبورداران منطقه خواسته می‌شود که تا پایان زمان سرشماری از حمل و نقل و جابجایی کندوها خودداری کرده و محل استقرار خود را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی یا تعاونی زنبورداران شهرستان به‌صورت مکتوب اطلاع دهند و در زمان حضور کارشناسان، اطلاعات خواسته شده را به دقت ارائه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر