پایگاه خبری هامپوئیل
0

اجرای موفق طرح مراقبت سلامت دانش‌آموزان در شهرستان مراغه

اجرای موفق طرح مراقبت سلامت دانش‌آموزان در شهرستان مراغه
بازدید 25

رئیس مرکز بهداشت شهرستان و معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه اعلام کرد که ۱۴ هزار و ۵۴۹ دانش‌آموز در شهرستان از خدمات ویزیت و مراقبت دوره‌ای سلامت نوجوانان در پایگاه‌های خدمات جامع سلامت و مراکز بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

دکتر الهه حق‌گشایی روز پنج‌شنبه افزود: این برنامه که گروه سنی ۵ تا ۱۸ سال را پوشش می‌دهد، تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و هدف آن ارتقای سلامت جسمی و روانی نوجوانان است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه تعداد دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در این شهرستان را ۲۱ هزار و ۵۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۶۷ درصد از این جامعه آماری تحت ویزیت و مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفته‌اند.

دکتر الهه حق‌گشایی تاکید کرد: هر نوجوان به‌طور میانگین ۹.۶۸ خدمت از خدمات تعریف‌شده مرتبط با گروه سنی خود را دریافت کرده است. این آمار نشان‌دهنده وضعیت مطلوب ارائه خدمات بهداشتی است، زیرا در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب)، ۱۰ خدمت برای هر نوجوان تعریف شده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در این پایش افزود: این خدمات شامل مراقبت‌های دوره‌ای مانند کنترل توده بدنی، بررسی وضعیت بینایی، شنوایی، سلامت اجتماعی، ابتلا به شپش و گال، غربالگری بیماری سل و خدمات دندانپزشکی است.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل و به نقل از مرکز بهداشت مراغه، برای افراد ثبت‌نام شده در سامانه سیب، مراقبت‌های دوره‌ای هر سه سال یک‌بار پیش‌بینی شده است و بر این اساس، سالانه باید ۳۳ درصد از کل نوجوانان شهرستان تحت مراقبت قرار گیرند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر