پایگاه خبری هامپوئیل
0

تریبون سازمان ملل؛ فرصتی استثنایی برای دفاع از هویت ایرانی

بازدید 11

سید فرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حضور رئیس‌جمهور در نیویورک را فرصتی مغتنم برای نمایاندن چهره واقعی و صلح‌طلب ایران در عرصه جهانی دانست.

سید فرید موسوی، نماینده مردم مراغه در مجلس دوازدهم، با ابراز نگرانی از سیاست‌های مداخله‌جویانه و سلطه‌طلبانه دولت‌های غربی، تأکید کرد که متأسفانه در اذهان عمومی جهان، تصویری نادرست از ایران شکل گرفته است.

وی با اشاره به این که در بسیاری از مواقع، حضور سیاستمداران جهانی در ایران به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به اشتباهات و اختلاف‌های فاحش موجود پی ببرند، افزود: «اکنون زمان مناسبی است که رئیس‌جمهور با استفاده از این فرصت، چهره صلح‌طلب کشورمان را به جهانیان معرفی کند و پیام صلح و دوستی مردم ایران را به گوش جهانیان برساند.»

موسوی تأکید کرد که باید با دیپلماسی فعال و گفت‌وگوهای مؤثر، تصویر واقعی و مثبت ایران را به جامعه جهانی منتقل کرد و از این فرصت‌ها بهره‌برداری کرد.

سید فرید موسوی، نماینده مردم مراغه در مجلس، در ادامه سخنان خود تأکید کرد که پیشنهاد می‌کنیم رئیس‌جمهور در سخنرانی خود به تغییرات سیاست‌های دولت چهاردم نسبت به دولت سیزدهم اشاره کند، زیرا تبیین این موضوع از دیدگاه سایر دولت‌ها حائز اهمیت است.

وی افزود: «باید مبانی اصولی که ایستادگی چند دهه مردم را به وجود آورده است، نیز مورد مداقه قرار گیرد.» موسوی با بیان اینکه ایران مشکلی با کشورهای دیگر ندارد، بر توسعه روابط بین‌الملل به جز با دولت‌های غیرمشروع تأکید کرد و گفت: «امروزه دیگر زمانه‌ای نیست که کشوری به تنهایی به خودکفایی برسد و دور خودش پیله ببندد.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «توسعه مراودات در سطوح مختلف سیاسی و اقتصادی و بهره‌مندی از مزایای آن، یکی از اصول رشد اقتصاد کشورها و در راستای ارتقای رفاه ملت‌هاست.»

موسوی خاطرنشان کرد: «اگر ارتباطات بین‌المللی را به درستی تعریف نکنیم، تجارت و معیشت مردم ما آسیب خواهد دید و برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی که در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است، جذب سرمایه‌گذاران خارجی دشوار خواهد بود. بر این اساس، باید حضور رئیس‌جمهور را در سازمان ملل مغتنم شمرد و ضمن آرزوی توفیق برای ایشان، به این فرصت طلایی توجه داشته باشند.»

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر