پایگاه خبری هامپوئیل
0

بوی ماه مهر: حضور پرشور 52 هزار دانش‌آموز مراغه‌ای در مدارس مراغه

بوی ماه مهر: حضور پرشور 52 هزار دانش‌آموز مراغه‌ای در مدارس مراغه
بازدید 6

جشن آغازین روز بهار تعلیم و تربیت و سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در بیش از ۶۰۰ مدرسه مراغه برگزار شد و ۵۲ هزار دانش‌آموز با به صدا درآمدن زنگ مهر، به کلاس‌های خود رفتند.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه روز یکشنبه در یکی از این جشن‌ها که در دبستان شاهد «امیرآبی» برگزار شد، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش به‌طور همزمان نمود پیدا می‌کند و پرورش ممکن است مقدم بر آموزش باشد.

«مرتضی مینویی» با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته، آموزش پایه بر محور پرورش استوار است، تصریح کرد: ارزش‌هایی مانند احترام به والدین، هم‌نوعان، محیط زیست، نشاط و مسئولیت اجتماعی باید از سنین پایین در کودکان نهادینه شود.

او افزود: متأسفانه وضعیت کنونی مدارس کشور ما بیشتر آموزش‌محور است تا پرورش‌محور، و به همین دلیل انتظار می‌رود دست‌اندرکاران مدارس به‌طور همزمان به آموزش و پرورش دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گفته «مینویی»، مشکلات اجتماعی فعلی ناشی از نواقصی است که متولیان نظام فرهنگی و آموزشی در تربیت مسئولیت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مرتکب شده‌اند. او تأکید کرد که کشور در زمینه آموزش، گام‌های بلندی به سمت موفقیت برداشته، اما هنوز نتوانسته‌ایم دانش‌آموزان را به سطح مطلوب مورد انتظار این نظام برسانیم.

مینویی همچنین اشاره کرد که حجاب یکی از موضوعات مهمی است که باید از سنین پایین در بین دانش‌آموزان نهادینه شود و فرهنگ آن در جامعه تقویت گردد.بوی ماه مهر: حضور پرشور 52 هزار دانش‌آموز مراغه‌ای در مدارس مراغه

ادامه مسیر عزت رزمندگان دفاع مقدس توسط دانش‌آموزان

فرماندار مراغه با بزرگداشت یاد رشادت‌های نیروهای مردمی، نظامی و انتظامی در دوران دفاع مقدس، ابراز امیدواری کرد که دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این سرزمین، ادامه‌دهنده مسیر افتخار و سربلندی این سلحشوران باشند.

«مینویی» تصریح کرد: زمانی که امام راحل ایده دفاع از مظلوم و مبارزه با استکبار را مطرح کردند، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که انقلاب اسلامی با حمایت و اراده مردم تحقق یابد.

او افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مستکبران جهان به این باور رسیدند که این ایده می‌تواند به زوالشان بینجامد و به همین خاطر، ۴۶ کشور به جنگ تحمیلی علیه ایران پرداخته تا این ایده را نابود کنند.

«مینویی» خاطرنشان کرد: اما طبق فرمایش امام راحل، انقلاب اسلامی نه تنها ابهت غرب و شرق را در دوران دفاع مقدس شکست، بلکه پیام خود را به سرتاسر جهان صادر کرد.

او همچنین اشاره کرد: در حال حاضر، به برکت همین ایده انقلاب اسلامی، جریان مقاومت در لبنان، فلسطین، یمن و دیگر نقاط جهان شکل گرفته و به زودی شاهد نابودی صهیونیست‌ها و آزادی قدس شریف خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: حدود سه‌هزار معلم در بیش از ۶۰۰ مدرسه این شهرستان از امروز به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مشغول هستند و به دلیل آغاز زودهنگام پروژه مهر، هیچ مدرسه‌ای در روز اول بازگشایی بدون معلم نخواهد بود.

«حسین اکبریان» افزود: تمامی اقدامات لازم برای بازگشایی یک مدرسه شاداب قبل از شروع سال تحصیلی انجام شده و پروژه مهر با ۹ کارگروه مختلف، از جمله ثبت‌نام و سازماندهی معلمان، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

در اولین روز بازگشایی مدارس، همکاری برخی نهادها و دستگاههای اجرایی در تامین سلامت دانش‌آموزان، قابل تقدیر بود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر