پایگاه خبری هامپوئیل
0

توسعه چاراویماق با تزریق هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی وزارت نفت

توسعه چاراویماق با تزریق هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی وزارت نفت
بازدید 5

فرماندار چاراویماق از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: وزارت نفت در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و به‌منظور پیگیری مصوبات سفرهای استانی، مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را به این شهرستان محروم اختصاص خواهد داد.

یاسین توکلی، فرماندار چاراویماق، به دیدار اخیر خود با وزیر نفت و قائم‌مقام بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: این دیدار با هدف تسریع در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید ترتیب داده شده بود.

به گفته‌ی وی، طبق مصوبات سفرهای استانی، وزارت نفت موظف به احداث دو سالن ورزشی با اعتباری مجموعاً به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال شده بود که در این دیدار، توافق شد تا عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

وی افزود: علاوه بر این، ۷۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نفت به مدرسه‌سازی در این شهرستان محروم اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به جذب حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل سفرهای استانی رئیس‌جمهور برای شهرستان چاراویماق، اظهار داشت: بیشترین میزان این اعتبار برای حذف مدارس کانکسی و تأمین آب شرب هزینه شده است.

توکلی همچنین بیان کرد که در دولت سیزدهم، ۲۲ مدرسه افتتاح شده و مدارس کانکسی نیز حذف شده‌اند. وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۹ پروژه مدرسه‌سازی در حال اجرا است و چندین مدرسه خیرساز نیز در دست احداث است.

وی افزود: بنیاد علوی، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت ورزش و جوانان داشته، قرار بود چمن مصنوعی برای ۶ روستا تأمین کند، اما به دلیل برخی مشکلات، به تعهدات خود عمل نکرده است.

فرماندار چاراویماق همچنین به دیدار اخیر خود با قائم‌مقام بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: بنیاد علوی به زودی چمن مصنوعی برای هفت زمین فوتسال روستایی در این شهرستان تأمین خواهد کرد.

یاسین توکلی افزود: این زمین‌ها در روستاهای اورتاسو، قلعه حسین‌آباد، توریان، ورقه، چپقلو، قرخ‌بلاغ و پیک با استفاده از منابع شهرستان و به صورت جهادی احداث شده و اکنون آماده نصب چمن مصنوعی هستند.

وی همچنین به وضعیت نیمه‌کاره استخر سرپوشیده شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این استخر به حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امیدواریم بنیاد علوی نسبت به اتمام آن اقدام کند.

وی میزان سرمایه‌گذاری بنیاد علوی بر اساس مصوبات سفر استانی و ابلاغ شده به بنیاد مستضعفان در این شهرستان را حدود هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دیگر اقدامات بنیاد علوی شامل مشارکت در آسفالت معابر، احداث یک مدرسه سه کلاسه و یک مدرسه شش کلاسه و اعطای ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک سینا به اهالی شهرستان است.

شهرستان چاراویماق با مرکزیت شهر قره‌آغاج، جنوبی‌ترین شهرستان استان آذربایجان‌شرقی است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت قره‌آغاج ۶ هزار و ۱۰۲ نفر است و این شهر در فاصله ۶۵ کیلومتری از میانه، ۷۰ کیلومتری از هشترود و ۱۹۳ کیلومتری از تبریز واقع شده است.

واژه «قره‌آغاج» در زبان ترکی آذربایجانی به معنی درخت نارون است که به دلیل رشد درختان بلند نارون در این منطقه و به‌ویژه در اطراف شهر قره‌آغاج، این نام برای شهر انتخاب شده است. البته برخی به اشتباه این واژه را به معنی «درخت سیاه» نیز ترجمه می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر