پایگاه خبری هامپوئیل
0

محموله لاستیک قاچاق به ارزش ۴.۶ میلیارد ریال در مراغه شناسایی شد

محموله لاستیک قاچاق به ارزش ۴.۶ میلیارد ریال در مراغه شناسایی شد
بازدید 11

فرمانده انتظامی مراغه از کشف و ضبط محموله‌ای از انواع لاستیک خارجی قاچاق به ارزش ۴.۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، سرهنگ توحید فارسی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که این محموله توسط ماموران پلیس آگاهی در حین اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری از یک کامیون باری شناسایی شده است.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این کامیون که با همکاری مقامات قضائی و اداره تعزیرات حکومتی انجام شد، موفق به کشف ۲۳۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق شدند که هیچ‌گونه مدارک گمرکی نداشتند. راننده این کامیون نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

فرمانده انتظامی مراغه بر ضرورت برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق تأکید کرد و از شهروندان خواست تا هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

کشور ما توانایی تولید لاستیک‌های باکیفیت خودرو را دارد، اما ورود لاستیک‌های قاچاق باعث اختلال در بازار شده و مشکلاتی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان ایجاد می‌کند. علاوه بر این، لاستیک‌های بی‌کیفیتی که از طرق غیررسمی وارد می‌شوند، می‌توانند به هدررفت سرمایه ملی و آسیب به خریداران منجر شوند.

از این رو، پلیس با حمل لاستیک‌های خارجی فاقد مدارک گمرکی مقابله کرده و متخلفان را به دستگاه قضائی معرفی می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر