پایگاه خبری هامپوئیل
0

اثر هنری جدید بنکسی با موضوع حیوانات

بنکسی دو اثر هنری جدید با موضوع حیوانات را در لندن رونمایی کرد
بازدید 18

هنرمند خیابانی گریزان، بنکسی، دو اثر هنری جدید را بر دیوارهای ساختمان‌های لندن رونمایی کرده است: یک بز کوهی که به طرز خطرناکی روی لبه‌ای قرار گرفته و دو فیل که از پنجره‌های مسدود شده به سمت یکدیگر دست دراز کرده‌اند.

در روز دوشنبه (۵ اوت)، بنکسی جدیدترین اثر خود را که در نزدیکی پل Kew در جنوب غربی لندن قرار دارد، رونمایی کرد. این اثر که به سبک همیشگی شابلونی این هنرمند اجرا شده، با صخره‌هایی که در زیر بز سقوط می‌کنند همراه است. دوربین مداربسته‌ای که به سمت این تصویر حیوان نشانه رفته بود، بعدها به موقعیت اصلی خود بازگردانده شد.

با توجه به علاقه این هنرمند گوریلا به پیام‌های سیاسی، این اثر هنری خیابانی بحث‌های فراوانی را درباره معنای آن برانگیخته است.

آیا این اثر می‌تواند تفسیر از وضعیت خطرناک دنیای طبیعی در میان تغییرات اقلیمی باشد؟ یا شاید بنکسی خود را به عنوان “بهترینِ تمام دوران” (GOAT) معرفی می‌کند؟

همانند آثار قبلی، بنکسی از طریق صفحه اینستاگرام خود تأیید کرد که این اثر متعلق به اوست، بدون آنکه هیچ اشاره‌ای به معنای عمیق‌تری داشته باشد.

پس از انتشار اثر هنری با تم بز، بنکسی روز سه‌شنبه (۶ اوت) تصویر دیگری از یک اثر هنری حیوانی دیگر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. این بار، سیلوئت‌های دو فیل را نشان می‌دهد که از پنجره‌های مسدود به یکدیگر نگاه می‌کنند و خرطوم‌هایشان تقریباً به هم می‌رسد.

این هنرمند درباره این اثر جدید هیچ توضیحی ارائه نداد، اما بسیاری معتقد بودند که این اثر در لندن و احتمالاً در منطقه چلسی قرار دارد. گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه در ساعات و روزهای آینده چه تعداد حیوانات دیگری را ممکن است ببینیم، آغاز شد.

آخرین آثار هنری خیابانی بنکسی پس از آن منتشر شد که این هنرمند اهل بریستول در ژوئن با انجام یک حرکت جنجالی در جشنواره گلاستنبری، خشم بسیاری را برانگیخت. در این حرکت، یک قایق مهاجران توسط این هنرمند شبیه‌سازی شد و در طول اجراهای گروه پانک ایندی “Idles” (که آن‌ها نیز از بریستول هستند) و رپر “Little Simz” بر روی جمعیت حرکت داده شد.

وزیر کشور وقت، جیمز کلورلی، این حرکت را به دلیل «بی‌اهمیت جلوه دادن» عبورهای قایق‌های کوچک مورد انتقاد قرار داد و این اقدام هنری را «نفرت‌انگیز» توصیف کرد.

پاسخ به نظرات کلورلی، هنرمند گفت که «قایق واقعی» که او تأمین مالی می‌کند – MV Louise Michel – پس از نجات 17 کودک تنها در دریا توسط مقامات ایتالیایی توقیف شده است، و این وضعیت را «نفرت‌انگیز و غیرقابل قبول» دانست.

این هنرمند، که هویت او هنوز ناشناس است، آخرین بار در پایتخت بریتانیا زمانی نقاشی کرده بود که رنگ سبز را بر روی دیواری پشت درختی که بریده شده بود، پاشید.

منبع: euronews

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر