پایگاه خبری هامپوئیل
0

استرالیا اجرای یک پیانیست را به دلیل حمایت از فلسطین لغو کرد

استرالیا اجرای یک پیانیست را به دلیل حمایت از فلسطین لغو کرد
بازدید 18

ارکستر سمفونیک ملبورن استرالیا، اجرای پیانیست برجسته، جیسون گیلهام را به دلیل حمایت او از مردم فلسطین و اظهاراتش علیه رژیم صهیونیستی لغو کرد.

ارکستر سمفونیک ملبورن (MSO) تصمیم به لغو رسیتال آینده جیسون گیلهام گرفت که به دلیل اظهار نظرهای او درباره جنگ غزه مورد توجه قرار گرفته بود.

این موسیقی‌دان بریتانیایی-استرالیایی قرار بود روز پنجشنبه دوباره به روی صحنه برود، اما پس از اینکه گیلهام در اجرای روز یکشنبه خود قطعه‌ای را که به احترام مطبوعات فلسطین ساخته شده بود، اجرا کرد و اعلام کرد که اسرائیل بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار را کشته است، مسئولان ارکستر تصمیم به بازنگری در این موضوع گرفتند.

سخنگوی گیلهام به شبکه ای‌بی‌سی گفت که به دلیل احترام به ارکستر سمفونیک ملبورن و حفظ رابطه‌اش با آن‌ها، در مورد تصمیم برای کنار گذاشتن او اظهار نظری نخواهد کرد.

گیلهام، که در وب‌سایت ارکستر به عنوان «یکی از بهترین پیانیست‌های نسل خود» معرفی شده، در استرالیا متولد شده اما در انگلستان زندگی می‌کند. او در کنسرت روز یکشنبه در سالن ایواکی، آثاری از بتهوون تا شوپن را اجرا کرد.

پیش از اجرای قطعه‌ای در حمایت از فلسطین، گیلهام گفت که در ۱۰ ماه گذشته، اسرائیل بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار فلسطینی را به قتل رسانده است و اضافه کرد که کشتن خبرنگاران، بر اساس حقوق بین‌الملل، یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

ارکستر سمفونیک ملبورن در ایمیلی به مشتریان خود اعلام کرد که اظهارات گیلهام آن‌ها را در «وضعیت دشواری» قرار داده است. آن‌ها همچنین تأکید کردند که استفاده از صحنه ارکستر به عنوان بستری برای بیان نظرات شخصی تأیید نمی‌شود.

طبق گزارش کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران، ۱۱۳ نفر از روزنامه‌نگاران در میان حدود ۴۰ هزار نفری که در جنگ غزه کشته شده‌اند، قرار دارند.

سخنگوی ارکستر سمفونیک ملبورن به رسانه‌های محلی گفت که اظهارات گیلهام فراتر از محدوده قراردادش بوده است. این تصمیم با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و گرگ بارنز، وکیل برجسته، این اقدام را «واقعاً وحشتناک» توصیف کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر