پایگاه خبری هامپوئیل
0

چرا برخی استان‌ها برق بیشتری مصرف می‌کنند؟

چرا برخی استان‌ها برق بیشتری مصرف می‌کنند؟
بازدید 19

شیب مصرف برق از ساعت ۷:۳۰ صبح تا نیمه‌روز نشان می‌دهد که حدود ۱۲ هزار مگاوات به نیاز مصرف افزوده می‌شود. این افزایش مصرف به معنای رشد متوسط ساعتانه ۳۰۰۰ مگاوات در تقاضای برق است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مازیار جمشیدی، مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور، در مورد تقاضای مصرف برق گفت: در روز گذشته (جمعه)، با وجود تعطیلی، مصرف برق به ۷۲ هزار و ۳۷۰ مگاوات رسید. این میزان مصرف نسبت به روز مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش مهر، جمشیدی افزود: رشد مصرف برق در کشور در مقایسه با متوسط رشد سال‌های گذشته که حدود ۴.۷ درصد بوده، دو برابر شده است. این امر نشان‌دهنده افزایش قابل توجه مصرف برق است.

وی ادامه داد: دمای هوای امروز به طور میانگین ۳۹.۴ درجه است. هرچند دما کمی تغییر کرده، این تغییر به حدی نیست که تأثیر زیادی بر کاهش مصرف برق داشته باشد. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که مصرف برق در زمان اوج مصرف به ۷۹ هزار و ۴۰۰ مگاوات برسد که عدد بسیار بالایی است.

جمشیدی همچنین اشاره کرد: بررسی شیب مصرف از ساعت ۷:۳۰ صبح تا نیمه‌روز نشان می‌دهد که حدود ۱۲ هزار مگاوات به نیاز مصرف افزوده می‌شود، که به معنای افزایش متوسط ساعتانه ۳۰۰۰ مگاوات در تقاضا یا هر دقیقه ۵۰ مگاوات فشار بیشتر به شبکه برق است؛ این معادل مصرف ۵ کارخانه سیمان ۱۰ مگاواتی است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر