پایگاه خبری هامپوئیل
0

مستند رادیویی به یاد سعید راد

مستند رادیویی به یاد سعید راد
بازدید 19

امروز، برنامه «مستند فرهنگ» در رادیو فرهنگ به بررسی زندگی و فعالیت‌های زنده‌یاد سعید راد، هنرمند پیشکسوت کشورمان، خواهد پرداخت.

 

به گزارش خبرگزاری هامپوئیل، پس از درگذشت سعید راد، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران، شبکه رادیویی فرهنگ به پاس احترام به این هنرمند بزرگ، یاد و خاطره او را با برنامه‌ای ویژه از زندگی و فعالیت‌هایش گرامی می‌دارد.

بر اساس گزارش ایسنا، این برنامه که به تهیه‌کنندگی گروه تولید و تأمین رادیو فرهنگ تهیه شده است، امروز یکشنبه، ۲۱ مرداد ماه، ساعت ۱۴:۳۰ پخش می‌شود. این برنامه به معرفی هنرمندان و مفاخر فرهنگی و ادبی کشور اختصاص دارد و امروز به یاد احمد سعید حق‌پرست راد (۴ آبان ۱۳۲۳ ـ ۱ مرداد ۱۴۰۳)، بازیگر فقید کشورمان پخش خواهد شد.

سعید راد فعالیت‌های بازیگری خود را از اوایل دهه ۵۰ با آثاری نظیر «فاتحین صحرا» و «خداحافظ رفیق» آغاز کرد. او در فاصله سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷، در ۳۴ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که از جمله آثار مهم او می‌توان به «کافر»، «صادق‌کرده»، «تنگنا» و «سفر سنگ» اشاره کرد.

در دو دهه اخیر، راد همچنین در تولیدات تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخت که از جمله آن‌ها می‌توان به «در چشم باد»، «سرزمین مادری» و «ترور خاموش» اشاره کرد. آخرین حضور وی در مقابل دوربین به سریال‌های «ارثیه پدری» و «گیلدخت» مربوط می‌شود. سعید راد، بازیگر سینمای کشورمان، در سن ۷۹ سالگی و پس از یک دوره بیماری، در تاریخ ۱ مرداد امسال درگذشت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر