پایگاه خبری هامپوئیل
0

توسعه زیرساخت‌های پلیسی مراغه با توجه به نیازهای روز

توسعه زیرساخت‌های پلیسی مراغه با توجه به نیازهای روز
بازدید 31

مراغه – ایرنا – فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که نیازمندی‌های پلیس مراغه در زمینه‌های اماکن، ساختار و تجهیزات، با توجه به رشد جمعیت و توسعه این شهرستان که اکنون به حدود ۳۰۰ هزار نفر رسیده است، مورد بازنگری قرار گرفت.

سردار علی محمدی در مراسم کلنگ‌زنی خانه‌های سازمانی ۲۴ واحدی فرماندهی انتظامی مراغه اظهار داشت: مراغه پس از میانه، دومین شهرستان استان است که از ظرفیت‌های محلی برای احداث اماکن انتظامی بهره‌برداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ستاد فرماندهی انتظامی مراغه در دهه ۶۰ تأسیس شده بود، افزود: به‌زودی ستاد جدیدی با زیربنای حدود ۲ هزار مترمربع در محلی مناسب احداث خواهد شد تا دسترسی و ارائه خدمات پلیس به مردم آسان‌تر شود.

سردار محمدی با تأکید بر ضرورت ایجاد یک کلانتری جدید به دلیل گسترش شهر مراغه، خاطرنشان کرد: در ماه آینده، کلانتری ۱۳ این شهرستان افتتاح خواهد شد که بخشی از نیازهای انتظامی منطقه را برطرف خواهد کرد.

وی همچنین خواستار همکاری و حمایت مسئولان، به‌ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر در توسعه اماکن انتظامی شد و افزود: نتیجه این همکاری‌ها، تسهیل در ارائه خدمات به مردم خواهد بود.

سردار محمدی با اشاره به اینکه خدمت به مردم اولویت اصلی نیروی انتظامی است، گفت: اقدامات مثبتی در مراغه در زمینه‌هایی مانند پیشگیری از سرقت و مبارزه با ارازل و اوباش انجام شده و میزان رضایتمندی مردم نیز مطلوب است.

مقرهای انتظامی برای شهرک‌های مسکونی مراغه در نظر گرفته نشده است

فرمانده انتظامی مراغه در این مراسم اظهار داشت: طی چند دهه گذشته، حدود ۱۰ شهرک مسکونی در این شهرستان ساخته شده است، اما برای این شهرک‌ها مقرهای انتظامی پیش‌بینی نشده است.

سرهنگ توحید فارسی با اشاره به اینکه مقرهای انتظامی مراغه در حال حاضر در محدوده صوفی‌چای قرار دارند، افزود: این وضعیت باعث شده تا خدمت‌رسانی فوری به شهرک‌های مسکونی در برخی مواقع با تأخیر مواجه شود.

وی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته بیش از ۲۶ هزار تماس با فوریت‌های پلیسی شهرستان ثبت شده است، تصریح کرد: این شهرستان در حال حاضر فقط ۲ کلانتری و ۲ پاسگاه دارد که برای پاسخگویی به این حجم از تماس‌ها کافی نیست.

سرهنگ فارسی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به افتتاح کلانتری ۱۳ مراغه، خاطرنشان کرد: با توجه به تردد حدود ۸۵ هزار دستگاه خودرو در خیابان‌های شهر، ترافیک سنگین مانع از ارائه خدمات فوری می‌شود؛ بنابراین راه‌اندازی مقرهای انتظامی در شهرک‌های مسکونی نیز ضروری است.

این مراسم با حضور آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه برگزار شد و کلنگ احداث ۲۴ واحد خانه سازمانی به زمین زده شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر