پایگاه خبری هامپوئیل
0

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با نظر مستقیم مودیان مالیاتی

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با نظر مستقیم مودیان مالیاتی
بازدید 37

نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر امکان تعیین محل هزینه‌کرد مالیات توسط مودیان بر اساس آیین‌نامه اجرایی نشان‌دار کردن مالیات، گفت: مودیان مراغه و عجب‌شیر می‌توانند از این فرصت به بهترین شکل بهره‌برداری کرده و به تکمیل برخی طرح‌های نیمه‌تمام یاری رسانند.

سیدفرید موسوی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: امسال مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ این امکان را دارند که به موجب مصوبه هیئت دولت، مالیات خود را نشان‌دار کرده و محل مصرف آن را مشخص کنند.

وی افزود: هنگام پر کردن اظهارنامه مالیاتی، گزینه‌ای به نمایش درمی‌آید که در صورت انتخاب توسط مودی، لیست طرح‌های در حال تکمیل مراغه و عجب‌شیر برای او نشان داده می‌شود و مودی می‌تواند محل هزینه‌کرد مالیات خود را از این لیست برگزیند.

موسوی با اشاره به اینکه لیست طرح‌های در حال تکمیل مراغه و عجب‌شیر از سامانه دریافت شده است، تأکید کرد: اگر مودیان مراغه و عجب‌شیر محل هزینه‌کرد مالیات خود را از این لیست انتخاب نکنند، برای تکمیل طرح‌های موجود در این لیست باید به دنبال منابع دیگری برای تأمین اعتبار باشیم.تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با نظر مستقیم مودیان مالیاتی

رئیس اداره امور مالیاتی مراغه، این مزیت جدید را فرصتی طلایی برای توسعه همه جانبه مراغه و عجب‌شیر دانست و از اصحاب رسانه، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهادهای مرتبط درخواست کرد تا با اطلاع‌رسانی گسترده و مؤثر، زمینه بهره‌برداری حداکثری از این فرصت را فراهم آورند. وی بر اهمیت همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برای تحقق این هدف تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون زمان تکمیل اظهارنامه مالیاتی است، از مودیان خواست تا با تعیین محل هزینه‌کرد مالیات خود از طریق سامانه، در انتخاب و پیشبرد پروژه‌های ملی و استانی مشارکت فعال داشته باشند. به گزارش ایرنا، تاکنون هزار و ۹۱۵ پروژه مهم در سراسر کشور توسط مودیان انتخاب شده‌اند که باید در کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسند.تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با نظر مستقیم مودیان مالیاتی

در این طرح، ۱۲ پروژه مهم آموزشی برای شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر در نظر گرفته شده است. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تکمیل مدرسه «چاللوی بادیانلو»، مدرسه ۲ کلاسه قره‌ناز و مدرسه سه کلاسه «هرق» در مراغه و همچنین تخریب و بازسازی مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی روستای هفت تیر «خضرلو» و احداث مرکز بهداشتی درمانی روستایی «هرگلان» در عجب‌شیر اشاره کرد.

طرح‌های توسعه‌ای مراغه تنها به این موارد محدود نمی‌شود و پروژه‌های دیگری همچون روکش آسفالت راه‌های روستایی، تکمیل مدارس و مراکز درمانی، بهبود سیستم آبرسانی و ایجاد زیرساخت‌های جدید نیز در حال اجرا هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر