پایگاه خبری هامپوئیل
0

سخاوت خیرین مراغه‌ای: اطعام روزانه ۳۰۰۰ نفر در ماه محرم

سخاوت خیرین مراغه‌ای: اطعام روزانه ۳۰۰۰ نفر در ماه محرم
بازدید 26

سفره نذری باب الحوائج، عطر اطعام عزاداران حسینی در مراغه

سفره‌ای که بوی عشق و ایثار می‌دهد

در شهر تاریخی مراغه، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا، خیمه‌ای به نام “باب الحوائج” برپا می‌شود که سفره‌ای پربرکت از نذری را برای عزاداران پهن می‌کند. این خیمه که به همت جمعی از خیرین نیکوکار مراغه‌ای بنا شده، 13 سال است که گرمای عشق حسینی را در دل عاشقان امام حسین (ع) زنده نگه می‌دارد.

برکت سفره نذری

هر روز در طول دهه اول محرم، عطر قرمه‌سبزی و قیمه از این خیمه در فضای شهر می‌پیچد و قریب سه هزار پرس غذای نذری با عشق و ارادت به امام حسین (ع) پخت و میان عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

اطعام در تمام ساعات

علاوه بر وعده ناهار، در این خیمه صبحانه نیز برای زائران و عزاداران تدارک دیده می‌شود و در شب‌ها نیز با چای و شربت از آنان پذیرایی به عمل می‌آید.

داستان تاسیس خیمه

ایده اولیه تاسیس این خیمه در اربعین سال 1389 در کربلا شکل گرفت و از آن سال به بعد، هر ساله در پارک صوفی مراغه واقع در میدان شهرداری برپا و به زائران و عزاداران حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

این خیمه نمادی از عشق و ارادت مردم مراغه به خاندان اهل بیت (ع) و تجلی ایثار و فداکاری در راه امام حسین (ع) است. سفره نذری باب الحوائج، سفره‌ای است که بوی ایثار و عشق می‌دهد و دل‌های عاشقان حسینی را در ماتم سیدالشهدا (ع) تسلی می‌بخشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر