پایگاه خبری هامپوئیل
0

رونمایی از کتابی نفیس “چهل گنجینه از تاریخ مراغه”

رونمایی از کتابی نفیس "چهل گنجینه از تاریخ مراغه"
بازدید 28

کتاب “چهل بنای تاریخی در مراغه” با حضور علاقمندان به فرهنگ و هنر رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این کتاب، رئیس شورای اسلامی شهر مراغه اظهار داشت که اصحاب فرهنگ، هنر و نویسندگانی که در معرفی آثار و جاذبه‌های تاریخی مراغه فعالیت می‌کنند، حمایت خواهند شد.

او افزود که تهیه و تدین این کتاب از آثار و بنا‌های تاریخی مراغه گامی مهم برای معرفی داشته‌های تاریخی و فرهنگی این شهر است. همچنین، بخشی از فعالیت‌های امور فرهنگی شهرداری مراغه به حمایت از نویسندگان و فعالیت‌های فرهنگی و هنری اختصاص یافته است.

نویسنده کتاب افزود که در این اثر، شاخصه‌های ۴۰ بنا، خانه، مسجد، حسینیه و دیگر اثار تاریخی مراغه به تفصیل معرفی شده‌اند. او اظهار کرد که هدف اصلی این کتاب، معرفی شاخصه‌های معماری بنا‌های تاریخی مراغه به رشته تحریر بوده است.

کتاب در ۱۹۰ صفحه پس از دو سال تحقیق و پژوهش به چاپ رسیده و دومین اثر و رساله دکتری این نویسنده در حوزه تاریخ و معماری مراغه است که منتشر شده است.

پروین فرازمند، نویسنده کتاب “چهل بنای تاریخی مراغه”، نیز تأکید کرد که در این کتاب شاخصه‌های ۴۰ بنا، خانه، مسجد، حسینیه و سایر آثار تاریخی مراغه به تفصیل معرفی شده‌اند.

او افزود که هدف اصلی این کتاب، آشنایی با ویژگی‌های معماری این بناها است و پژوهش‌های دو ساله‌اش در این زمینه منجر به انتشار این اثر به وسعت ۱۹۰ صفحه شده است.

نویسنده همچنین اعلام کرد که این کتاب، دومین اثر او و به‌عنوان رساله دکتری در زمینه تاریخ و معماری مراغه به چاپ رسیده است، که به همت انتشارات چاب منتشر شده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر