پایگاه خبری هامپوئیل
0

جهش صادرات در آذربایجان شرقی

جهش صادرات در آذربایجان شرقی
بازدید 27

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی اعلام کرد که در سه ماهه اول امسال، میزان صادرات از طریق گمرکات استان به خارج از کشور به یک میلیون و ۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۷ میلیون دلار رسیده است، که نسبت به دوره مشابه سال قبل، افزایش ۴۶ درصدی از نظر ارزش و ۱۶۱ درصدی از نظر وزن داشته است.

وی همچنین افزود که عمده اقلام صادراتی شامل چدن، آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی و پلاستیک، سوخت‌های معدنی و روغن‌های معدنی، میوه‌های خوراکی، پوست مرکبات، خربزه، مس و مصنوعات آن بوده که به مقاصدی از جمله ترکیه، ارمنستان، عراق، گرجستان و آذربایجان صادر شده‌اند.

همچنین، در خصوص واردات، اعلام شد که در همین دوره، ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۹ میلیون و ۴۳۴ هزار دلار از طریق گمرکات تبریز، سهلان، جلفا و نوردوز وارد کشور شده که این میزان به ترتیب ۱۵ درصد افزایش ارزشی و ۳۰ درصد افزایش وزنی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

نامدار اظهار کرد که اقلام عمده‌ای که وارد استان شده، شامل وسایل نقلیه زمینی و اجزا و قطعات، گوشت، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی، توتون و تنباکو، چوب و اشیای چوبی و برخی اقلام دیگر است که اغلب از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، چین، آلمان و اسپانیا وارد شده‌اند.

وی همچنین به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری اشاره کرد و گفت: در سه ماه اول سال جاری، ۱۲۸,۵۵۵ مسافر واردی و ۱۳۱,۵۴۶ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در ورود مسافران ۲۲ درصد افزایش و در خروج آن‌ها ۲۴ درصد افزایش داشته است.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر