پایگاه خبری هامپوئیل
0

محیط‌بانان مراغه مانع شکار غیرقانونی کبک شدند

محیط‌بانان مراغه مانع شکار غیرقانونی کبک شدند
بازدید 23

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه اعلام کرد که شکارچیان غیرمجازی که داشتند کبک را در دامنه کوه سهند در این شهرستان شکار می‌کردند، دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، زارع اعلام کرد که در جریان بازرسی از شکارچیان متخلف در مراغه، لاشه ۱۲ قطعه کبک کشف شده است.

وی افزود که علاوه بر این، یک قبضه سلاح غیرمجاز شکاری و مقادیری فشنگ ساچمه‌ ای نیز از این افراد ضبط شده است. زارع اظهار داشت که این افراد پس از تشکیل پرونده، به منظور پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مراغه با اشاره به فصل زادآوری حیات وحش، از دوستداران و گردشگران طبیعت خواست شکار و صید غیرمجاز را به این اداره اطلاع دهند.

وی افزود که دامنه‌های سهند به عنوان زیستگاه انواع پرندگان و حیوانات وحشی از جمله خرس، بزکوهی، گرگ، گراز، خرگوش، انواع گربه‌های وحشی، عقاب، کبک، جغد، کبوتر چاهی، شاهین و انواع پرندگان کنار آبزی شناخته می‌شود.

در ادامه، زارع همچنین اظهار کرد که بر اساس ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، شکار بدون پروانه در دامنه‌های سهند به عنوان یک جرم محسوب می‌شود و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر