پایگاه خبری هامپوئیل
0

۸۴ درصد از روستاهای کشور صاحب جاده شدند

۸۴ درصد از روستاهای کشور صاحب جاده شدند
بازدید 31

مراغه- ایرنا- معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که ضریب برخورداری کشور از راه‌های روستایی در دولت سیزدهم از ۸۱.۷ درصد به ۸۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، خداد مقبلی روز پنج‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات راه‌های روستایی و فرعی هشترود اظهار داشت: میزان آسفالت راه‌های روستایی کشور نیز در دولت سیزدهم ۳۴ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، هفت‌هزار و ۱۱۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی به صورت آسفالت شده و عملکرد این دولت نسبت به دولت پیشین با یک افزایش ۳۴ درصد، به نتیجه رسیده است.۸۴ درصد از روستاهای کشور صاحب جاده شدند

«مقبلی» افزود: در حال حاضر، دولت در حال اجرای دو هزار و پنجاه پروژه روستایی به طول هشت‌هزار و ۹۹۵ کیلومتر است که با قراردادهایی به ارزش ۶۲ هزار میلیارد ریال در حال پیشرفت است.

علاوه بر این، برنامه‌ریزی شده است که سه‌هزار کیلومتر دیگر از جاده‌های روستایی در سال جاری ساخته، بهسازی و آسفالت شوند.

وی ادامه داد: در سال جاری، برای ایمن‌سازی و خدمات اضافی به طول ۱۱۷ هزار کیلومتر از منابع ملی و برای راه‌های فرعی به طول ۳۸ هزار کیلومتر از منابع استانی اعتبار تخصیص داده شده است.

راه‌های روستایی هشترود و چار اویماق در وضعیت نامناسب

“فرامرز شهسواری، نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت اصلاح وضعیت راه‌های روستایی این شهرستان‌ها نسبت به میانگین کشوری و استانی تأکید کرد.

او اعلام کرد که ضریب برخورداری از این جاده‌ها در هشترود ۶۶ درصد و در چاراویماق ۵۵ درصد است، در حالی که میانگین کشوری به ۸۵ درصد و استانی به ۷۵ درصد می‌رسد.

شهسواری به تداوم عملیات ساخت جاده هشترود – دامناب تأکید کرد و اظهار داشت: «این جاده به جاده مرگ شهریور معروف است و وضعیت نامناسب آن باعث وقوع حوادث ناگوار می‌شود.»

همچنین، وی تقاضای آسفالت کردن راه روستایی «آتش بیگ» را نیز به جلوه آورد و اظهار کرد: «این مسیر ارتباطی برای جمعیت روستایی منطقه بسیار حائز اهمیت است و تحقق آسفالت آن از جهت تسهیل در دسترسی مردم امری ضروری محسوب می‌شود.

فرید قشلاقی، فرماندار هشترود، مشکل فرسودگی ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در راهداری این شهرستان را به چالشی مهم تبدیل کرده است.

او بیان کرده که با توجه به تجهیز برخی از جاده‌ها به برفگیر بودن، به ویژه در منطقه سهندآباد، لازم است تا ماشین‌آلات برفروبی مناسب در این محورها نصب شوند.

قشلاقی همچنین اظهار داشته که پراکندگی روستاها و وجود برخی از جاده‌ها در مناطق کوهستانی نیازمند استفاده از ماشین‌آلات سنگین و برف‌خور است، و این نیاز اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش ایرنا، اروج علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، در مراسمی اعلام کرد که ۲۲ کیلومتر از جاده‌های روستایی در هشترود به آسفالت‌ریزی مجدد می‌رسد و همچنین مسیرهای درین سو و کریم‌آباد با استفاده از قیر رایگان بازسازی خواهند شد.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر