پایگاه خبری هامپوئیل
0

احداث بلوار 45 متری میدان الغدیر تا شهرک امام حسن (ع) در مراغه

احداث بلوار 45 متری میدان الغدیر
بازدید 53

مراغه – ایرنا – پروژه مسیرگشایی به عرض ۴۵ متر از میدان الغدیر تا شهرک امام حسن (ع) مراغه با تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۹۷۰ میلیارد ریال هزینه برای تملک اراضی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در مراسم کلنگ‌زنی روز یکشنبه اظهار داشت: این مسیرگشایی آرزوی ۲۰ ساله ساکنان شهرک امام حسن (ع) بوده است؛ هرچند آنان با مشکلات دیگری نیز مواجه هستند.احداث بلوار 45 متری میدان الغدیر

مرتضی مینویی بیان کرد که شرکت تعاونی شهرک امام حسن (ع) در گذشته زمین‌ها را بدون تامین راه‌ها و زیرساخت‌های لازم به مردم واگذار کرده و اکنون شهرداری باید این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

او مسیرگشایی‌ها را یکی از نقاط قوت شورای ششم دانست و اضافه کرد که ادامه مسیرگشایی‌ها باعث تسهیل در تردد و کنترل ترافیک خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد که زمانبندی نیز در اجرای این طرح رعایت شود.

شهردار مراغه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: “هدف از اجرای این طرح، ایجاد راه دسترسی به شهرک امام حسن (ع) و ساماندهی مسیل «حاج خان درسی» است. با اجرای این پروژه، مشکلات تامین زیرساخت‌های خدماتی شهرک امام حسن (ع) نیز حل خواهد شد.”

شهرام مروتی افزود: “انتقال ترافیک روستاهای واقع در مسیر و شهرک به خارج از بافت مسکونی نیز از دیگر اهداف مسیرگشایی از میدان الغدیر تا شهرک امام حسن (ع) است.”

وی توضیح داد: “برای اجرای این طرح، پنج هزار مترمکعب خاکبرداری و هزار مترمکعب زیرسازی انجام می‌شود. همچنین، دو هزار و ۶۰۰ مترمکعب عملیات بنایی سنگی، هزار و ۳۰۰ مترمکعب عملیات بتن‌ریزی و پنج هزار متر جدول‌گذاری نیز در نظر گرفته شده است.”

مروتی بیان کرد: “حجم تملک اراضی منطقه برای مسیرگشایی به عرض ۴۵ متر، ۲۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع است. این طرح عمرانی در سال جاری با تملک اراضی و در سال بعدی با زیرسازی و آسفالت به مرحله اجرا خواهد رسید.”

بر اساس گزارش ایرنا، بودجه سال جاری شهرداری مراغه حدود ۹ هزار میلیارد ریال بوده که ۵۶.۳۳ درصد از این بودجه، معادل پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال، به طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر