پایگاه خبری هامپوئیل
0

سهم قابل توجه عمران در بودجه سال جاری مراغه

سهم قابل توجه عمران در بودجه سال جاری مراغه
بازدید 44

شهرام مروتی افزود که بخش قابل توجهی از بودجه طرح‌های عمرانی امسال به دو محور اصلی، یعنی زیرساخت‌های گردشگری و توسعه معابر، اختصاص یافته است.

شهردار مراغه همچنین به برخی از طرح‌های مرتبط با توسعه معابر اشاره کرد و بیان کرد که تکمیل بخشی از کمربندی غربی از جمله این طرح‌هاست که در پایان تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به علاوه، پیمانکار برای اجرای طرح راه دسترسی به شهرک امام حسن(ع) نیز انتخاب شده است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

شهردار مراغه در گفت‌وگویی با خبرنگار هامپوئیل اعلام کرد که بودجه سال جاری این شهر به ارزش تقریبی ۹ هزار میلیارد ریال است، و از این مبلغ حدود ۵۶.۳۳ درصد، معادل پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، به طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است.

شهردار مراغه  اظهار کرد که طرح احداث بلوار ۶۰ متری از عشرت‌آباد تا شهرک امام علی (ع) نیز در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده و امیدوارند که تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز شود.

همچنین، مروتی به اهمیت طرح‌های گردشگری اشاره کرد و از جمله این طرح‌ها به تکمیل مرحله سوم از طرح بهسازی رصدخانه مراغه و مرمت حمام خواجه نصیرالدین طوسی اشاره نمود.

همچنین یکی از عمارت‌های تاریخی شهر نیز با هدف تبدیل به جاذبه گردشگری، تحت مالکیت شهرداری بازسازی می‌شود.

در ادامه، مروتی اشاره شد که طرح احداث مسیر سلامت با بودجه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در دست اقدام است و بخشی از آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین، در روز مراغه و به مناسبت افتتاح بلوار باغستان و پل دخیل مراغی، با حضور معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دو طرح تاثیرگذار در توسعه شهری مراغه به بهره‌برداری رسید.

در پایان، معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ارتقای درجه شهرداری مراغه از دهه ۶۰ شمسی اشاره کرده و بر اهمیت توسعه ساختار تشکیلاتی، افزایش نیروی انسانی و اختصاص اعتبارات دولتی به شهرداری اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر