پایگاه خبری هامپوئیل
0

معرفی برترین دانشگاه‌ها در عرصه ورزش دانشگاهی

معرفی برترین دانشگاه‌ها در عرصه ورزش دانشگاهی
بازدید 23

در چهار حوزه ورزش همگانی، مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی، اماکن ورزشی، ورزش قهرمانی و مشارکت در فعالیت‌های ورزش دانشجویی، دانشگاه‌های برتری معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در پایان پنجاه و سومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، دانشگاه‌های برتر در حوزه ورزش دانشگاهی معرفی و تجلیل شدند.

اسامی دانشگاه‌های برتر در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

در حوزه “ورزش همگانی” دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، دانشگاه گنبدکاووس و دانشگاه کوثر بجنورد در شاخص‌های “شرکت در مسابقات استانی ۱۴۰۱، شرکت در المپیاد همگانی ۱۴۰۲، برگزاری جشنواره‌های همگانی، پاییزه، هفته تربیت بدنی و زمستانه، میزبانی مسابقات استانی، پاسخ‌گویی به موقع به مکاتبات و ارسال گزارشات” برتر اعلام شدند.

در حوزه “مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی” دانشگاه‌های خوارزمی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه بیرجند و دانشگاه بجنورد در شاخص‌های فعال بودن مراکز تندرستی و مشاوره، ارسال به موقع گزارشات انجام شده، تعداد دانشجویان ارزیابی شده دانشگاه برتر شناخته شدند.

در حوزه “اماکن ورزشی” دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، مراغه، حضرت معصومه (س)، کاشان، جهرم، شهید باهنر کرمان، بزرگمهر قائنات، صنعتی خاتم الانبیای بهبهان در شاخص‌های پیگیری و افزایش سرانه ورزشی دانشگاه (افتتاح پروژه‌های ورزشی) و ارائه گزارش هزینه کرد ابلاغ اعتبارات برتر شناخته شدند.

در زمینه ورزش قهرمانی، دانشگاه‌های اصفهان، شهرکرد، تبریز، تهران، الزهراء (س)، مازندران، غیر انتفاعی زند شیراز و صنعتی اصفهان به عنوان دانشگاه‌های برتر شناخته شده‌اند. این شناخت بر اساس شاخص‌هایی مانند تعداد مشارکت در المپیادهای قهرمانی، بین‌الملل و شاهد و ایثارگر، تعداد مشارکت در مسابقات قهرمانی تک رشته‌ای، تعداد میزبانی مسابقات منطقه‌ای و مقام‌های کسب شده در رویدادهای قهرمانی انجام شده است.

در زمینه مشارکت در فعالیت‌های ورزش دانشجویی، دانشگاه‌های محقق اردبیلی، صنعتی‌امیرکبیر، لرستان، تربیت مدرس، اراک و ارومیه به عنوان دانشگاه‌های برتر معرفی شده‌اند. این شناخت بر اساس شاخص‌هایی مانند همکاری با اداره کل در برگزاری دوره‌ها و نشست‌ها، میزبانی رویداد‌ها و برنامه‌ها، پاسخگویی به موقع به مکاتبات صورت گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر