پایگاه خبری هامپوئیل
0

سهام عدالتِ رفتگان به وراث می‌رسد: آغاز انتقال در ۴ بانک

سهام عدالتِ رفتگان به وراث می‌رسد: آغاز انتقال در ۴ بانک
بازدید 21

پایگاه خبری بازار سرمایه اعلام کرده است: تمامی خدمات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در ۴ بانک و ۴۴ کارگزاری منتخب به صورت رایگان ارائه می‌شود و هیچگونه وجهی برای این خدمات دریافت نمی‌شود.

به گزارش هامپوئیل، منبع خبری بازار سرمایه اعلام کرده است که تمامی خدمات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در ۴ بانک و ۴۴ کارگزاری برگزیده به صورت رایگان ارائه می‌شود و هیچگونه وجهی برای این خدمات دریافت نمی‌شود.

وراث متوفیان سهام عدالت باید پس از مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس “ddn.csdiran.ir” و مشخص شدن زمان تشکیل پرونده، برای آغاز فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث به بانک‌های “ملی، ملت، پارسیان و تجارت” و کارگزاری‌های برگزیده از جمله “معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین” مراجعه کنند.

نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

این گزارش اظهار می‌دارد که با اجرای سامانه “میراث” توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در تاریخ ۱۵ آبان ماه امسال، که با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان و بورس و اوراق بهادار در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس معرفی شد، فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آسان‌تر شد.

به علاوه، وراثی که حتماً باید سجامی شده باشند، در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس “ddn.csdiran.ir” مراجعه کنند. سپس با ورود به بخش “امور سهام عدالت متوفی” و وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش “استعلام نوبت تشکیل پرونده”، زمان تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی را مطلع می‌شوند. پس از تائید زمان تشکیل پرونده، می‌توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کنند. در پایان، پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش “استعلام وضعیت پرونده” در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده

با توجه به گزارش سنا، وراث قبل از مراجعه به دفاتر کارگزاری یا شعب بانک‌های مورد تایید سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، باید به یکی از دفاتر معین شده مراجعه کنند و مدارک زیر را ارائه دهند:
1. تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی.
2. اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیین شده در گواهی حصر وراثت. (در صورتی که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال دارای اعتبار باشد، می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد.)
3. اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی. (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است، به عنوان اشاره شده در بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب.)
4. ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت‌نامه در صورتی که متوفی دارای وصیت‌نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت به آن اشاره شده است.

سامانه سجام چیست؟

در بخش دیگر این گزارش آمده است که “سجام” یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه است. در این سامانه، تمامی فعالان این بازار اعم از “سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها” می‌توانند فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت کنند و پس از احراز هویت حضوری و غیرحضوری، قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

از طریق این سامانه، اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و پس از آن، هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را نخواهد داشت. سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت‌نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

گفتنی است که ارائه تمامی خدمات انتقال سهام عدالت به وراث توسط بانک‌ها و کارگزاری‌های منتخب کاملاً رایگان بوده و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نیست.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر