پایگاه خبری هامپوئیل
0

سرنوشت اینترنت در سال آینده؛ افزایش قیمت یا ثبات؟

سرنوشت اینترنت در سال آینده؛ افزایش قیمت یا ثبات؟
بازدید 18

امیر محمد زاده لاجوردی، رییس سازمان تنظیم مقررات با تاکید براینکه اپراتورهای ارتباطی پس از افزایش تعرفه در سال جاری هر هفته ارزیابی می شوند، اظهار کرد: به زودی نتیجه ارزیابی از پیشرفت آنها در حوزه اینترنت اعلام می شود.

به گزارش هامپوئیل، اینترنت جهانی (World Wide Web) به وسیله زیرساخت شبکه‌های کامپیوتری جهانی، اطلاعات و منابع را برای کاربران در سراسر جهان قابل دسترسی می‌کند. این فناوری شامل مرورگرها، وب‌سایت‌ها، ایمیل، محتوای چندرسانه‌ای و خدمات دیگر می‌شود. اینترنت جهانی نقش اساسی در ارتباطات، اطلاع‌رسانی، تجارت الکترونیکی، آموزش و سایر زمینه‌ها ایفا می‌کند و به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند برای اشتراک و تبادل اطلاعات در جهان مدرن شناخته می‌شود.

در مورد تغییر تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی در سال ۱۴۰۳، رییس سازمان تنظیم مقررات اظهار داشته است که تغییر و افزایش ۳۰ درصدی در تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی در سال جاری صورت گرفته است و برای سال آینده هنوز پیش‌بینی برای تغییر تعرفه موجود نیست.

در خصوص ارزیابی عملکرد اپراتورهای ارتباطی پس از افزایش تعرفه، اظهاراتی مطرح شده است که بر این اساس، هر هفته عملکرد این اپراتورها ارزیابی می‌شود. بر این اساس، افزایش درصد سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان همان سال و افزایش سی درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده از جمله شروطی هستند که اپراتورها باید به آن‌ها پایبند باشند. این تعهدات به صورت الحاقیه به پروانه فعالیت آن‌ها پیوست شده و در صورت عدم ایفای تعهدات، جریمه برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

رییس سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تاکنون اپراتوری مورد تذکر یا جریمه قرار گرفته است یا نه، اعلام کرد که در زمان مقرر، وضعیت پیشرفت اپراتورها و نتیجه ارزیابی عملکرد آن‌ها اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر