پایگاه خبری هامپوئیل
0

راهنمای گام به گام تغییر فرکانس Wi-Fi گوشی

راهنمای گام به گام تغییر فرکانس Wi-Fi گوشی
بازدید 288

چگونه فرکانس گوشی را از ۲.۴ به ۵ تغییر دهیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال با هامپوئیل همراه باشید.

به گزارش خبرنگار فناوری هامپوئیل، احتمالاً تازه وقتی به اینترنت متصل می‌شوید، متوجه افزایش مصرف باتری گوشی خود می‌شوید. همچنین، احتمالاً سرعت اینترنت شما در گوشی کمتر است. با استفاده از ترفندهای مختلف و فقط با چند کلیک ساده می‌توانید با تغییر فرکانس گوشی، این مشکل را برطرف کنید. با تغییر فرکانس گوشی از ۲.۴ به ۵ گیگاهرتز، سرعت اینترنت به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. با تنظیم هات اسپات گوشی هوشمند روی ۵ گیگاهرتز، مصرف باتری گوشی شما نیز کاهش می‌یابد. این ترفند سریع و آسان به شما اجازه می‌دهد در مصرف اینترنت خود صرفه‌جویی کنید. با تغییر فرکانس گوشی، شما می‌توانید به اینترنتی 5G دسترسی پیدا کنید. برای انجام این تغییر در گوشی هوشمند، باید مطمئن شوید که گوشی شما از فرکانس ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. با ایجاد این تغییر، می‌توانید بسیاری از معضلات مربوط به اینترنت در سرورهای داخلی و خارجی را حل کنید و پهنای باند اینترنت را افزایش دهید. روش اجرای این ترفند بر روی گوشی های هوشمند بسیار ساده است. شما در کمتر از چند دقیقه می‌توانید فرکانس گوشی خود را روی ۵ گیگاهرتز تنظیم کنید و با ایجاد تنظیمات جدید، مشکلات مربوط به آنتن دهی گوشی را نیز برطرف کنید. این تغییر شبکه و فرکانس، به سلامتی بیشتر باتری گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و iOS کمک می‌کند. به علاوه، باند فرکانسی جدیدی که به صورت پیش‌فرض روی ۵ گیگاهرتز تعیین می‌شود، بسیاری از مشکلات قبلی را برطرف می‌کند.

تغییر فرکانس گوشی شیائومی از ۲.۴ به ۵:

گوشی‌های برند شیائومی قابلیت تغییر تنظیمات فرکانس گوشی را دارند. این تغییرات جدید می‌توانند به شما کمک کنند تا از پهنای باند استاندارد اینترنت بهره‌مند شوید و اتصال به شبکه اینترنتی برای گوشی اندرویدی‌تان را آسان‌تر کنند. با اعمال این تغییرات، سرعت اتصال هات‌اسپات به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و با معضل قطعی اینترنت دیگر مواجه نمی‌شوید. هدف از اعمال تنظیمات پیش‌فرض جدید در گوشی‌های شیائومی، دسترسی آسان و بدون مشکل به اینترنت است. برای اعمال این تغییرات، ابتدا گوشی هوشمند خود را باز کنید و به منوی تنظیمات بروید. سپس در قسمت تنظیمات، بر روی گزینه هات‌اسپات کلیک کنید. در مرحله بعدی، از تنظیمات هات‌اسپات گزینه “Configure Hotspot” را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که برای تغییر فرکانس، باید تمامی تنظیمات قبلی را بازنشانی کنید. در صورت نیاز، می‌توانید از رمز “۱۲۳۴” برای تنظیمات جدید استفاده کنید. سپس پس از پاک کردن تنظیمات قبلی، بر روی گزینه WPA2 کلیک کرده و در پنجره جدید، بر روی “show Advanced Options” کلیک کنید.

راهنمای گام به گام تغییر فرکانس Wi-Fi گوشی

در این مرحله، شما قصد دارید تنظیمات پیشرفته هات اسپات خود را مشخص کنید. گوشی شما به طور پیش‌فرض در حالت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز قرار دارد. برای اعمال تغییرات لازم، بر روی گزینه “Apband” کلیک کنید. در این بخش، دو گزینه ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز برای شما نمایش داده می‌شود. با کلیک روی گزینه ۵ گیگاهرتز، تنظیمات جدید اعمال می‌شود. در نهایت، بر روی گزینه “OK” یا “ثبت” کلیک کرده و سپس پسورد را تایید کنید.

نکته دوم: برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، تنظیمات داده‌شده را بازنشانی کنید. پس از اتمام عملیات، حتماً گوشی را در حالت پرواز قرار داده و سپس به اینترنت متصل شوید.

تغییر فرکانس گوشی سامسونگ از ۲.۴ به ۵:

شما با چند کلیک ساده و در کمتر از چند دقیقه می‌توانید فرکانس هات اسپات گوشی سامسونگ خود را تغییر دهید. با اعمال تغییرات جدید، سرعت اینترنت در پهنای باند کمتر نیز افزایش می‌یابد. با این تغییرات، در هر موقعیت مکانی می‌توانید از اینترنت 4G و 5G بهره‌مند شوید و مشکلات مربوط به هات اسپات را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

برای اعمال تغییرات، ابتدا به بخش تنظیمات گوشی سامسونگ خود مراجعه کنید. در حالت پیش‌فرض، گوشی های هوشمند سامسونگ روی فرکانس اینترنتی ۲.۴ گیگاهرتز قرار دارند که این فرکانس از سرعت کمتری برخوردار است و احتمال قطعی اینترنت در آن بسیار بالا است.

سپس، با سوایپ صفحه از بالا به پایین، گزینه هات اسپات را ۱۰ ثانیه فشار دهید تا به تنظیمات هات اسپات دسترسی پیدا کنید. سپس، با انتخاب گزینه “Configure”، به تنظیمات بیشتری دسترسی خواهید داشت.

رمز پیش‌فرض برای هات اسپات تمامی گوشی های اندرویدی، ۱۲۳۴ است. پس از ورود به تنظیمات مربوط به هات اسپات، گزینه “Wpa2” را انتخاب کنید و سپس گزینه “Ap band 5” را برای تغییر فرکانس به ۵ گیگاهرتز انتخاب کنید.

در نهایت، با فشار دادن دکمه “Accept” و “OK”، تغییرات را ثبت کرده و گوشی را روشن و خاموش کنید. این روش دستی برای تغییر فرکانس گوشی بهترین راهکار است، زیرا تنظیمات جدید به ثبت می‌رسند و در صورت بروز هرگونه خطا، می‌توانید تنظیمات مربوط را دوباره تکرار کنید.

توجه داشته باشید که این روش فقط برای گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ که از دو پهنای باند پشتیبانی می‌کنند، قابل اجرا است.

تغییر فرکانس گوشی آیفون از ۲.۴ به ۵:

به رغم باورهای رایج، در گوشی‌های آیفون با سیستم عامل iOS نیز می‌توانید تغییر فرکانس را انجام دهید. پس از این تغییر، فرایند اتصال به اینترنت از طریق هات‌اسپات بسیار آسان‌تر و پرسرعت‌تر از هر زمان دیگری خواهد بود. برای ایجاد این تغییر، ابتدا وارد بخش “تنظیمات” تلفن همراه خود شوید. در گام بعدی، روی گزینه “عمومی” کلیک کنید و سپس گزینه “هات‌اسپات شخصی” را انتخاب کنید. برای اعمال تغییرات جدید، حتماً باید از قبل هات‌اسپات گوشی آیفون خود را فعال کرده باشید. در مرحله بعدی، روی گزینه “حداکثر کارایی” کلیک کنید. یکی از مزایای اصلی گوشی‌های آیفون، این است که تغییر فرکانس اینترنتی مربوط به هات‌اسپات به صورت خودکار پس از فشار دادن این گزینه اعمال می‌شود. پس از چند ثانیه، تنظیمات جدید گوشی شما فعال خواهد شد.

برای افزایش سرعت اینترنت پس از تغییر فرکانس، می‌توانید روی گزینه “سلولی” کلیک کنید. در مرحله بعدی، گزینه “تنظیمات شبکه راه‌اندازی مجدد” را انتخاب کنید. با اعمال این تغییرات، در هر شرایطی، شانس بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت را خواهید داشت. این روش به حفظ سلامت باتری‌های گوشی آیفون کمک می‌کند.

راهنمای گام به گام تغییر فرکانس Wi-Fi گوشی

تغییر فرکانس گوشی a51 از ۲.۴ به ۵:

گوشی هوشمند میان‌رده A51 از ویژگی‌های بسیار ویژه‌ای برخوردار است. شما به راحتی می‌توانید در این گوشی فرکانس هات‌اسپات را تغییر دهید. برای جلوگیری از هرگونه خطای احتمالی پس از تغییر فرکانس، حتماً به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دقت کنید. با تغییر فرکانس‌های اینترنتی در این گوشی، مشکلاتی مانند قطعی و کاهش سرعت را برای همیشه برطرف خواهید کرد.

برای تغییر فرکانس گوشی A51، وارد بخش تنظیمات شده و سپس گزینه هات‌اسپات را انتخاب کنید. در ادامه، منوی مربوط به تنظیمات هات‌اسپات ظاهر می‌شود و سپس گزینه “Advanced Options” را برگزینید. تنظیمات پیشرفته مربوط به تغییر فرکانس را با دقت وارد کنید؛ زیرا تنظیمات نادرست می‌تواند باعث قطعی شبکه اینترنت شود. در مرحله بعدی، باید پهنای باند ۵ گیگاهرتز را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه، تنظیمات جدید به صورت خودکار فعال می‌شوند. برای کاهش مصرف باتری پس از تغییر فرکانس گوشی، موبایل خود را روی حالت “power saving mode” قرار دهید. تحت چنین شرایطی، مصرف باتری تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. بر اساس بررسی‌های انجام شده بر روی بیش از صدها گوشی هوشمند، سرعت اینترنت با این روش تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند. سرعت اینترنت با این تنظیمات جدید به ۱۱۶ مگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد. تنها راه تغییر فرکانس در گوشی A51 به صورت دستی است.

بالا بردن فرکانس گوشی شیائومی:

در حال حاضر، بالاترین سرعت اینترنت برای گوشی‌های شیائومی، ۵ گیگاهرتز است. برای تغییر فرکانس گوشی هوشمند شیائومی خود، باید تنظیمات دستی را از قسمت “تنظیمات” وارد کنید. برای این کار، می‌توانید وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس گزینه “شبکه همراه” را انتخاب کنید. در مرحله بعدی، روی آیکون “تنظیمات کارت SIM” کلیک کنید. سپس اینترنت خود را روی حالت “۴.۵G” قرار دهید و وارد بخش “هات‌اسپات موبایل” شوید. در این بخش، باید گزینه “دوگانه ۴G” را فعال کنید و سپس فرکانس ۵ گیگاهرتز را انتخاب کنید. در سایه تنظیمات جدید، با ترافیک کمتری در شبکه اینترنت مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از بروز هرگونه خطای احتمالی، گوشی خود را به روز رسانی کنید. تحت چنین شرایطی، گوشی هوشمند قادر به دریافت و اعمال داده‌های جدید خواهد بود. در صورتی که حجم دانلود روزانه شما افزایش پیدا کرده است، حتماً این روش را پیاده کنید.

برای اطمینان خاطر بیشتر، می‌توانید سرعت اینترنت خود را پس از تغییر فرکانس با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف تست کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر