پایگاه خبری هامپوئیل
0

30 درصد کشت بیشتر در دیمزارهای مراغه

30 درصد کشت بیشتر در دیمزارهای مراغه
بازدید 30

مدیر جهادکشاورزی مراغه اعلام کرد که کشت علوفه در دیمزارهای این شهرستان با افزایش ۳۰ درصدی مواجه شده است.

آقای خیراندیش اعلام کرد: سطح کشت علوفه در شهرستان مراغه از ۶۷۰ هکتار به ۱۰۰۰ هکتار افزایش یافته است. وی افزود: در فصل کشاورزی جاری، نوعی از علوفه‌ها از جمله ماشک، خلر و نخود علوفه‌ای در دیمزار‌های مراغه کاشته شده‌اند. این کاشت با هدف رعایت تناوب با غلات و ارتقاء درآمد کشاورزان اجرا شده است.

آقای خیراندیش توضیح داد: جایگزینی کشت علوفه به جای آیش دلیل اصلی افزایش بهره‌وری خاک، تأمین علوفه برای دام، کاهش استفاده از کود و افزایش درآمد کشاورزان است.

مدیر جهادکشاورزی مراغه اظهار کرد که بیشترین اراضی زراعی شهرستان به شکل دیمی است و افزود: برای حفظ تولید پایدار در دیمزارها، رعایت تناوب کشت گندم با علوفه، دانه هاروغنی و غلات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به افزایش علاقه کشاورزان به کشت علوفه، برگزاری دوره‌های ترویجی و اجرای مزرعه‌های آزمایشی در شهرستان را دلیل این افزایش عنوان کرد.

آقای خیراندیش با بیان اینکه محصولات علوفه‌ای با نیاز آب کم و با بهره‌وری بالا همراه هستند، اظهار کرد: با رعایت تناوب در کشت غلات، می‌توان به کنترل آفات و بیماری‌ها در مزرعه پرداخت و از طریق آب سبز باران نیز کنترل بهتری بر حاصلخیزی مزرعه داشت.

وی افزود: متوسط تولید گیاهان علوفه‌ای در دیمزارهای مراغه برابر با ۱۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر