مراغه – ایرنا – تقاطع غیرهمسطح “تازهکند” در مراغه، که سال گذشته با هدف بهبود مسیر عبور زیر پل این منطقه توسعه یافت، به مدت بیش از یک سال همچنان بدلیل مشکلات در تأمین و جاگذاری گاردبلوک یا “نیوجرسی” به بهرهبرداری نرسیده است. به گفته نادر شریفی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای مراغه، مرحله تکمیلی این پروژه نیازمند تفکیک باندهای رفت و برگشت و هدایت ایمن ترافیک است، و این اقدام با جاگذاری گاردبلوکها باید به انجام برسد.
او افزود: طبق توافق نامهای که با پیمانکار منعقد شده، تاکنون تقریباً ۳۰ درصد از قطعات مورد نیاز تامین و به مشتری تحویل داده شده و به دلیل برخی مشکلات کارگاهی، تاخیری در تحویل مابقی ایجاد شده است.
شریفی اعلام کرد که در نتیجه مذاکرات صورت گرفته، قطعات باقیمانده تا پایان این ماه تأمین و جاگذاری شده و پروژه به صورت کامل بهرهبرداری خواهد شد.
وی بیان کرد که عملیات بستهبندی و بازگشایی مسیر ریلی این پل در کمتر از ۳۶ ساعت انجام شده و پس از این مدت، قطارها از روی پل عبور داده شدهاند. اما مسیر جدید جادهای که خودروهای مراغه به سمت هشترود را تحت پل به گونهای تکبانده هدایت میکند، با تاخیری مواجه شده است.
به گزارش ایرنا، عرض کم مربوط به مسیر عبور زیر این پل، در گذشته باعث وقوع حوادث رانندگی شده بوده و به همین دلیل تصمیم به تعریض آن گرفته شده است.
تقاطع غیرهمسطح “تازهکند” در مراغه که در سال گذشته بر اثر عبور قطار از بالای آن و تردد خودروها از زیر آن به دستور کار قرار گرفت، با فعالیتهای ساختمانی چشمگیری همراه بود.
تعطیلی ایستگاههای قطار مراغه و تبریز در روزهای سوم و چهارم مرداد ماه سال ۱۴۰۱، به دستور مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی به همراه عملیات همزمان جابجایی دستگاههای سنگین، خاکبرداری گسترده، انتقال خطوط انرژی، و آمادهسازی و انتقال سازههای بتنی، بخشی از فرایند عمرانی این طرح را تشکیل داد.
نظرات کاربران