پایگاه خبری هامپوئیل
0

همکاری موسسه تحقیقات دیم ‌کشور و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

همکاری موسسه تحقیقات دیم ‌کشور و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی
بازدید 30

مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، در راستای اجرای پروژه‌های مشترک، همکاری خود را آغاز نمودند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اعلام کرد: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در جهت گسترش همکاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه کشاورزی، همکاری مشترک خود را آغاز کرده‌اند.

دکتر روستایی اضافه کرد: این همکاری با رویکرد اجرای پروژه‌های مشترک بر روی غربال ژنوتیپ‌های ژرم پلاسم در برنامه‌های به نژادی و تدوام، با هدف افزایش هماهنگی و بهره‌وری در حوزه کشاورزی انجام می‌شود.

وی توضیح داد: در چارچوب این همکاری، تحقیقات مولکولی بر روی ژنوتیپ‌های محصولات اصلی شامل گندم نان، جو، نخود، عدس، ماشک، خللر، کاملینا و گلرنگ در ۳۰ پروژه مورد تأیید قرار گرفته و توسط موسسه تحقیقات دیم انجام می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم اظهار کرد: تا کنون ۸۶ رقم از محصولات این مؤسسه، اعم از گندم، جو، نخود، عدس، ماشک و گلرنگ، جهت تکثیر بذر در اختیار شرکت های خصوصی قرار گرفته است.

روستایی افزود: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، با مرکزیت در شهرستان مراغه و فعالیت در ۱۷ استان دیم‌خیز کشور، ۱۰۷ رقم بذر را تولید و معرفی کرده و بذر آن‌ها را در اختیار کشاورزان قرار داده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر