پایگاه خبری هامپوئیل
0

تخصیص اعتبار قطعی جایگاه سوخت در فرودگاه سهند

تخصیص اعتبار قطعی جایگاه سوخت در فرودگاه سهند
بازدید 35

مراغه_ایرنا نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، به تصویب مصوبه‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی اشاره کرده و اعلام کرد که تأمین اعتبار مورد نیاز برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند در جلسه‌ای که در روز جاری برگزار شد، به صورت قطعی انجام شده است.

“علی علیزاده” در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اعتبار لازم برای این پروژه را به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده و افزوده است که وزیر نفت پیش از این دستور داده بود که ۲۵ میلیارد تومان از منابع خارج از شمول فراهم شود و ۲۵ میلیارد تومان دیگر نیز از اعتبارات استانی در روز جاری به تصویب رسیده است.

تخصیص اعتبار قطعی جایگاه سوخت در فرودگاه سهند

علی علیزاده، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی

به گفته علی علیزاده، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان مورد نیاز برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند به طور کامل از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد و این موضوع در جلسه کارگروه انرژی در هفته آینده مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت تا فرآیند عملیات اجرایی برای این پروژه آغاز شود

وی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی نیز تأکید کرده بود که احداث جایگاه سوخت در فرودگاه سهند نه تنها از لحاظ اقتصادی مهم است بلکه از نظر پدافند غیرعامل نیز به عنوان جایگزینی برای فرودگاه شهید مدنی تبریز محسوب می‌شود. علیزاده اظهار کرده بود که عدم وجود یک جایگاه سوخت مناسب باعث محدودیت‌ها در حرکت هواپیماها در فرودگاه سهند شده است و با یکبار سوختگیری در تهران، امکان پرواز بین تهران و مراغه فراهم نشده است.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که امکان انجام سفر رفت و برگشت در فصل گرم با یک بار سوختگیری برای هواپیماهای کنونی وجود ندارد. او افزود: بدلیل افزایش مصرف سوخت هواپیماها در فصل‌های گرم سال، این امر  باعث می‌شود که شرکت‌های هواپیمایی اجرای پرواز را با نصف ظرفیت انجام دهند که این موضوع از نظر اقتصادی مفید نخواهد بود.

تخصیص اعتبار قطعی جایگاه سوخت در فرودگاه سهند

هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی به میزبانی مراغه

نماینده مذکور که به عنوان یکی از دو ناظر مجلس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی نیز منصوب شده است، ادامه داد: دستور تامین ۲۵ میلیارد تومانی که وزیر نفت صادر کرده بود، در هفته گذشته اجرا شد و استاندار آذربایجان‌شرقی نیز تعهد کرده بود که مابقی ۲۵ میلیارد تومان را از منابع اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور تامین کند، حالا این موضوع بدون نیاز به مصوبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مورد تأیید قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر پروازهای رفت و برگشت بین تهران و فرودگاه سهند در روزهای دوشنبه و جمعه انجام می‌شوند. علاوه بر این، هر هفته با هدف پرواز از فرودگاه سهند به مقصد فرودگاه مشهد در روز چهارشنبه صورت می گیرد. در مسیر بازگشت به مراغه، مسافران ملزم به انتظار تا روز شنبه در مشهد هستند و سپس به فرودگاه سهند انتقال میابند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر