پایگاه خبری هامپوئیل
0

انواع ادمین چیست و وظایف آنها چه می باشد؟ چطور می توانیم یک ادمین باشیم؟ و یا چطور می توانم یک ادمین ماهر برای کسب و کار خود پیدا کنم؟

بازدید 25

این سوالات تنها پاره از سوالات مطرح امروزی در افکار می باشد که پاسخ به آن هر چند طولانی اما بسیار ساده می باشد.

اما ادمینی چیست یا ادمین چه کسی است؟ ادمین فردی است که مدیریت یک پیج یا یک سایت را بر عهده می‌گیرد. دیکشنری‌های انگلیسی کلمه‌ی Administrator را «مدیرِ یک سازمان، کسب‌وکار و غیره» ترجمه کرده‌اند.اما امروزه این واژه معنای دیگری نیز پیدا کرده است. با گسترش شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال، کسب‌وکارهای زیادی در بستر وب به‌وجود آمده‌اند که هریک نیازمند یک مدیریت خوب برای رشد تجارت خود می‌باشند.افراد زیادی در دنیا همواره در حال کسب مهارت بیشتر برای انجام تخصصی تر و بهتر این کار می باشند .

 وظایف ادمین به صورت کلی، انتشار محتوا، تولید محتوا و پاسخ به مخاطبین است.

ادمین های مختلفی برای شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و فیسبوک و یوتیوب و… داریم ولی چیزی که امروزه مطرح و چشمگیر می باشد ادمینی اینستاگرام هست. البته ناگفته نماند که ادمین مدیریتی وب سایت نیز داریم.

ادمین اینستاگرام کیست؟

ادمین اینستاگرام فردی است که مدیریت یک صفحهٔ اینستاگرامی را بر عهده می‌گیرد و وظایفی نظیر انتشار مرتب پست‌ها، پاسخ دادن به کامنت‌ها و دایرکت‌ها را بر عهده دارد. چنین فردی معمولاً باید دارای مهارت‌های کپشن نویسی و تولید محتوا نیز باشد. بسیاری از پیج‌هایی که در اینستاگرام مخاطب بالا دارند، یک ادمین را برای مدیریت پیج خود استخدام می‌کنند. چرا که ممکن است از پسِ پاسخ دادن به حجم بالای دایرکت‌ها و کامنت‌ها برنیایند. همچنین داشتن یک فرد که به صورت اختصاصی فقط پیج را مدیریت می‌کند، می‌تواند نظم صفحه را بیشتر کند و رضایت مخاطبان بالا برود.

پیج های کوچک تر و تازه کار تر نیز برای افزایش فالوور و تولید محتوای درست و هدفمند نیاز به ادمین دارند.

در واقع مدیریت یک وب‌سایت یا پروفایل در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیاز به تولید محتوای جذاب و کاربر پسند، برنامه‌ریزی و تخصص در این زمینه دارد.

هر پیج اینستاگرامی برای موفقیت و دریافت بازخورد مثبت و عالی از فالوورهایش نیازمند تحلیل رقبا، تدوین و تولید محتوای جذاب می‌باشد.

وظایف ادمین پیج در شبکه‌های اجتماعی

انتشار محتوا به صورت مستمر و منظم

نوشتن کپشن‌های متناسب

تولید محتوای غیر تکراری و  خلاقانه

استفاده از هشتگ‌های هوشمندانه و هدفمند

پاسخگویی به پیام‌های دایرکت، استوری‌ها و کامنت‌ها

استفاده از روش‌های مختلف و تبلیغات برای افزایش فالورها و لایک پست‌ها

آشنایی با روش‌های افزایش بازدید برای پست‌های ویدیویی

حفظ امنیت پیج ایسناگرام

بیو نویسی و انتخاب پروفایل

آشنایی با نرم‌افزارهای گرافیکی  مثل فتوشاپ

 آشنایی با  نرم‌افزار ادیت فیلم مثل این شات پریمیر و یا افترافکت و..

افزایش تعامل پیج (Engagement Rate Optimization)

داشتن روابط عمومی خوب

تعامل با مخاطبین یکی از مهم‌ترین مسائل برای کسب‌وکارهاست. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز بر پایهٔ تعامل بنا شده و کسب‌وکارها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. قطعاً مخاطبان در قسمت کامنت‌ها و دایرکت، پرسش‌های مختلفی مطرح می‌کنند. ادمین نیز باید با نهایت احترام و ادای تمام آداب، پاسخ مخاطبان را بدهد؛ حتی اگر مخاطب این آداب را رعایت نکند

در کل چهار مدل ادمین داریم

ادمینی که  مدیریت یک پیج را بر عهده دارد و کارهای ابتدایی مثل انتشار و طراحی پست و استوری، پاسخ دادن به دایرکت‌ها و کامنت‌ها را انجام می‌دهد. که اصطلاحا بهش فول ادمینی نیز گفته می شود.

دومین ادمین ، ادمین تولید محتوا می باشد که وظیفه آن تولید محتوا برای پیج مدنظر می باشد و فقط و فقط برای پیج مورد نظر پست و استوری طراحی می کند .

سومین ادمین ، ادمین دایرکتر می باشد که وظیفه ی آن پاسخدهی به دایرکت های ورودی به پیج می باشد.

و اما چهارمین و بروز ترین ادمین ، ادمین کامنت گذار می باشد و کار آن کامنت گذاشتن اصولی در زیر پست های پیج های دیگر با پیج شما می باشد که این کار بسیار بروز و هوشمندانه برای جذب مخاطب می باشد و هر کسی یا هر مجموعه ای چنین خدماتی را ارائه نمیدهد جز باتیس گرفی!

آیا صاحبین کسب و کار به ادمین‌ها نیاز دارند؟!

پاسخ این سوال قطعا بله است، زیرا از زمانِ همه‌گیریِ کرونا در ایران کسب‌وکار‌ها فعالیت خود را بصورت آنلاین گسترش دادند و به‌دلیل وجه‌های گوناگونِ شبکه‌های اجتماعی و مسایل مختلفی که صاحب کسب‌وکار با آن دست و پنجه نرم ‌می‌کند. از تاثیرات شغل ادمینی برای صاحبین مشاغل، میتوان به آزادی زمان بیشتر و رشد آن کسب‌‌وکار نیز اشاره کرد

آیا شغل ادمینی به پیش‌زمینه خاصی نیاز دارد!

برای وارد شدن در این شغل، شما به تحصیلات دانشگاهی نیازی ندارید اما برای تبدیل شدن به یک ادمین کاربلد باید در زمینه‌های مختلف همچون سایت ، نحوه کار با ابزار‌های گوگل، سوشال مدیا، استراتژی‌های محتوایی، نحوه مدیریت یک صفحه در اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگری و غیره، اطلاعات بالایی داشته باشید.

اگر به شغل ادمینی علاقه مند هستید و می خواهید یک ادمین باشید راهکار ساده اینکار شرکت در دوره های آموزشی ادمینی اصولی و آزمون و خطا می باشد.

اما چطور یک دوره آموزشی عالی پیدا کنید؟ پاسخ به این سوال ساده می باشد شما باید بگردید و به قول معروف بهترین دوره با کمترین هزینه را پیدا کنید.

اما چطور یک ادمین برای پیج یا وب سایت خود انتخاب کنید؟ پاسخ این سوال نیز ساده می باشد چرا که پیشنهاد ما این است که از مجموعه های ارائه دهنده ی خدمات ادمینی استفاده کنید چرا که این مجموعه ها بهترین طراحان و فعالان حوزه را انتخاب می کنند و مسئولیت پذیری بیشتری در قبال مشتری دارند و خیال شما از هر بابتی آسوده خواهد بود.

پیشنهاد ما تنها مجموعه گرافیکی و طراحی سایت  ارائه دهنده خدمات ادمینی ، باتیس گرفی می باشد. چرا که این مجموعه با بهترین ادمین های خود در پیشبرد و افزایش مخاطب شما دخیل خواهند بود و مسئولیت پذیری بیشتری در قبال کارمندان خود دارند و تشکیل شده از فعالان حوزه گرافیک می باشند.

در این مجموعه شما به دنبال ادمین نخواهید بود چرا که این مجموعه تیم ادمینی بسیار قدرتمندی دارد و شما فقط ثبت سفارش ادمینی انجام خواهید داد و بر اساس نیازمندی شما کار شما را با ارزان ترین قیمت ممکن انجام خواهند داد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *