پایگاه خبری هامپوئیل
0

سید فرید موسوی نماینده مراغه کیست؟ همه چیز دربارۀ دکتر سید فرید موسوی

سید فرید موسوی نماینده مراغه
بازدید 555

سید فرید موسوی، اقتصاددان و چهرهٔ سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، دارای مدرک دکتری مدیریت و عضو هیات علمی دانشگاه است. او از سال ۱۳۸۷ در بانک توسعه صادرات ایران در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی فعالیت داشته و دکترای خود را با نگارش رساله‌ای با عنوان “طراحی مدل سرآمدی مدیریت نوآوری در شبکه بانکی” از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده‌است. علاوه بر عضویت در هیئت علمی دانشگاه، تجربه‌های متعددی از جمله عضویت در هیات مدیره بانک ملی ایران، معاونت کل اعتباری بانک ملی، سرپرستی دبیرخانه بانکداری اسلامی مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران، عضویت در هیئت امنای صندوق توسعه ملی و هیئت امنای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران نیز به سوابق کاری او اضافه شده‌است. همچنین، او اجرای چندین طرح پژوهشی و هدایت چندین پایان‌نامه تحصیلی مرتبط با بانکداری و نظام بانکی را نیز در کارنامه‌اش دارد. وی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بوده و نیز نایب رئیس این کمیسیون بوده‌است.

نماینده مراغه در مجلس دوازدهم

سیدفرید موسوی از مراغه و عجب‌شیر در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس با تعداد 32876 رای از مراغه و عجب‌شیر راهی بهارستان شد.

همسر دکتر سید فرید موسوی رای خود را در مسجد خانم الانبیا به صندوق انداخت.

همسر دکتر سید فرید موسوی رای خود را در مسجد خانم الانبیا به صندوق انداخت.

 

حمایت مرتضی باستانی از سید فرید موسوی

حمایت مرتضی باستانی از سید فرید موسوی

حمایت مرتضی باستانی و دیگر بزرگان مراغه از سید فرید موسوی

مرتضی باستانی، دکتر رامین مؤمن، حمید شکری (فرمانداراسبق مراغه) دکتر احمد ملکی (استاد دانشگاه و عضو سابق شورای شهر مراغه، ، سعید معصومی، احسان باکری (فرزند شهید باکری)، خانواده دکتر صحت، دکتر صالح شهابی وند (رییس اسبق دانشگاه مراغه)، دکتر اصغر تنومند (رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مراغه) دکتر کیومرث مرزپور، مهندس سید وحید سیدنقوی، امین محمد علم خانی،  سید محمود عطار موسوی و … از جمله بزرگان مراغه بودند که از سید فرید موسوی حمایت کردند.

سید فرید موسوی نماینده مراغه

نماینده تهران در مجلس دهم

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، سید فرید موسوی در فهرست سی نفرهٔ ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان: گام دوم در تهران شرکت کرد و با کسب ۱٬۱۲۵٬۹۹۲ رأی، در رتبهٔ بیست و چهارم تهران به مجلس دهم وارد شد.
دربارهٔ تفکر نمایندگان دربارهٔ خودشان، سید فرید موسوی اظهار کرد: «بعضی از افراد فکر می‌کنند که ما به دنبال لوکس و لاکچری هستیم، درحالی‌که این گونه نیست. ما نمایندگان تهران که تعدادمان ۳۵ نفر است، با مشکلاتی مواجه هستیم و سایر نمایندگان مجلس در مقابل ما قرار می‌گیرند. بیش از ۵۰ درصد از مالیات کشور از استان تهران تامین می‌شود، اما در زمینهٔ بازگشت اعتبارات، تهران در پایین‌ترین سطح است و وقتی ما درخواست می‌کنیم بخشی از آن را به تهران اختصاص دهند، همه داد و فریاد می‌زنند.»
سید فرید موسوی معمولاً به عنوان طراح اصلاحیه‌های مهم شناخته می‌شود، او طرح منع استخدام بازنشستگان را که با اکثریت ۸۱ درصدی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و به عنوان یکی از بزرگترین تحولات مدیریتی شناخته می‌شود. همچنین، او طرح استقلال مدیریت شهری شهرستان ری را تقدیم مجلس کرده است که به عنوان پاسخی به نیازهای دیرینه شهروندان شهر ری شناخته می‌شود. در ماه دی سال ۹۷، سید فرید موسوی طرح «حمایت و تشویق اطلاع‌دهندگان مفاسد اقتصادی و اداری» را به مجلس ارائه داد که توسط کارشناسان به عنوان گام مهمی در جهت مبارزه با فساد سیستماتیک در بخش‌های اداری و اقتصادی ایران تلقی شد.

حضور سید فرید موسوی در شبکه خبر برنامه تیتر امشب ( موانع بهبود فضای کسب و کار)

بیانیه اعلام حضور دکتر سید فرید موسوی از حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای

بنام خدایی که هر چه هست از اوست

سلام به همشهریان عزیزم
سلام به مردم عزیز مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای

خدمت به زادگاه کهن و همشهریان عزیزم در مراغه و عجب‌شیر، افتخاری است که هیچ‌گاه فرصت را برای ادای آن از دست نداده‌ام و در تمام دوره‌های زندگی‌ام تلاش کرده‌ام اگر کاری از این فرزند کوچک مراغه ساخته است با جان و دل در خدمت شهرم و همشهریانم باشم و سابقه فعالیت‌های من چه در کسوت نمایندگی مجلس، چه به عنوان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و چه در سمت‌ها و جایگاه‌های پیشین گواه همین موضوع است.

از مدتها قبل و بسیار پیش‌تر از آغاز ثبت‌نام‌ها برای انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی بسیاری از بزرگان، معتمدین، چهره‌های مورد وثوق و مردم شریف مراغه و عجب‌شیر با لطفی که همواره به این فرزند کوچک خود داشته‌اند، از من می‌خواستند که در این دوره، کاندیدای حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر و سراجو باشم. پاسخ من اما تا امروز، این خواهش بود که همشهریان شریفم، بار این مسئولیت بزرگ را بر دوش یکی دیگر از چهره‌های مورد وثوق بگذارند و من نیز کما فی السابق و به رویه گذشته، چه در کرسی مجلس و چه در هر جایگاه دیگری، تمام قد و با تمام وجود در خدمت توسعه و آبادانی شهر مادری‌ام مراغه و عجب‌شیر سرافراز خواهم بود.

🔹بیانیه اعلام حضور دکتر سید فرید موسوی از حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای

بیانیه اعلام حضور دکتر سید فرید موسوی از حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای

اما آنچه که باعث شد که امروز به این درخواست‌ها پاسخ مثبت بدهم و با افتخار خود را در معرض انتخاب همشهریانم قرار دهم، احساس خطری بود از اینکه استمرار روش‌ها و شیوه‌های گذشته می‌تواند مراغه و عجب شیر را بیش از پیش به قهقرا براند. همچنین تاکید اخیر مقام معظم رهبری بر لزوم برگزاری پرشور انتخابات، مسئولیت مرا دو چندان کرد تا در کنار همه بزرگان فارغ از تفاوت نگاه، منادی اتحاد و همدلی برای توسعه زادگاهم باشم.

و امروز من سید فرید موسوی، فرزند کوچک شهر بزرگ مراغه و برادر کوچک مردم شریف عجب‌شیر، با امید همیشگی به استعانت از ذات اقدس پروردگار و با باور به آگاهی شما مردم شریف، پای به عرصه انتخابات می‌گذارم و در برابر خواست و انتخاب همشهریان دانا و شریفم خاضعم و در برابر اراده آنان، پیشانی ادب به خاک می‌سایم و در پیشگاه مردم شریف شهرم قول می‌دهم که جز توسعه، آبادانی و اعتلای زادگاهم هیچ نخواهم و آبروی خود را که بزرگترین سرمایه من است در این راه بگذارم.

در این مسیر دشوار، سخت نیازمند یاری تک تک خواهران و برادران شریفم هستم که محبت و لطف آنان را بارها درک کرده‌ام و باور دارم توسعه منطقه و احیای جایگاه گذشته این منطقه تاریخی، با همراهی و همدلی همه عزیزانی که دل در گروی بالندگی این خاک دارند، فارغ از دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی، میسر و شدنی است.

دست یاری به سوی همه شما دراز می‌کنم و در این مسیر، نظر لطف حضرت حق و همراهی و دعای خیر همشهریان شریف و عزیزم را مسئلت دارم.

*حق سئل کیمی*

*حق سئل کیمی*

دریایه آخیب یول تاپاجاقدیر
داش آتماق ایله کیمسه اونو دوندره بیلمز
دنیاده قارانلیقلار اگر بیرلشه باهم
بیر خیرداجا شمعین ایشیقین سوندوره بیلمز

حضور دکتر سید فرید موسوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر مراغه

حضور دکتر سید فرید موسوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر مراغه

دیدار اعضای فراکسیون امید با رئیس دولت اصلاحات

جمعی از اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به مناسبت دومین سالگرد انتخابات مجلس دهم با حجه‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار اعضای فراکسیون امید با رئیس دولت اصلاحات

دیدار اعضای فراکسیون امید با رئیس دولت اصلاحات

دكتر سيد فريد موسوى و ديگر نمایندگان عضو فراکسیون امید یکشنبه شب با حجه‌الاسلام والمسلمین خاتمی، رئیس دولت اصلاحات دیدار کردند. در این دیدار دکتر عارف رئیس فراکسیون امید گزارشی از عملکرد این فراکسیون ارائه کرد. همچنین برخی از نمایندگان نیز در اظهاراتی مسائل مختلف در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تعامل مجلس و دولت، انتظارات از مجلس و دولت و مطالبات مردم را مطرح کردند.

يادداشت دكتر سيد فريد موسوى، رييس فراكسيون جوانان مجلس شوراي اسلامي در روزنامه اعتماد

يادداشت دكتر سيد فريد موسوى، رييس فراكسيون جوانان مجلس شوراي اسلامي در روزنامه اعتماد/سوم بهمن ماه

يادداشت دكتر سيد فريد موسوى، رييس فراكسيون جوانان مجلس شوراي اسلامي در روزنامه اعتماد

دكتر سيد فريد موسوى در گفت و گو با برنامه راديويى ذره بين

دكتر سيد فريد موسوى در گفت و گو با برنامه راديويى ذره بين

دكتر سيد فريد موسوى در گفت و گو با برنامه
راديويى ذره بين

دکتر عارف به همراه محمودصادقی، فریدموسوی، پروانه سلحشوری و داود محمدی، در جلسه با جمعی از دانشجویان و نمایندگان جریان دانشجویی، درباره گزینه پیشنهادی وزارت علوم، گفتگو کردند.

یادداشت دکتر سید فرید موسوی در دفتر یادبود مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران

مثلث اتحاد : یادداشتی از کریم شجاعی

«انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم»

✔️ حال که دست تقدیر الهی از آستین سید اولاد پیامبر ، درآمده و سرنوشت این دیار کهن و مظلوم در حال تغییر است، و بوی بهار، مشاممان را نوازش می کند، به استقبال فصل پربرکت شکوفایی برویم و با تفرقه افکنی و فرافکنی ، فرصت بدست آمده و شانس روکرده را از دست ندهیم .

✔️ اگر غرض و مرض ها را کنار بگذاریم ، خدا وکیلی در این دوره ، آقای سید فرید موسوی در بین عزیزان کاندیدای نمایندگی مجلس، مناسب ترین گزینه است .
به هزار و یک دلیل …. که من فقط یک دلیلش را می گویم.

✔️ تشکیل مثلث اتحاد برای توسعه ، که یک ضلع آن استاندار مراغه ای ، یک ضلع آن نماینده و ضلع دیگر آن فرماندار با اقتدار مراغه ای باشد ، فقط و فقط با وجود آقای فرید موسوی محقق خواهد شد .
چرا که در هیچیک از گزینه های موجود، این ظرفیت و سابقه همکاری ، هم افزایی و قابلیت تعامل با بدنه دولت به اندازه دکتر فرید موسوی وجود ندارد .

✔️ موضوعی است غیر قابل انکار ‌ و مردم مراغه و عجب شیر نباید این فرصت مغتنم را از دست بدهند .

در غیر اینصورت ، رفت تا چهار سال بعد و در آن صورت نه از دست استاندار، نه از فرماندار و نه از نماینده ، کاری بر نخواهد آمد.

✔️ چه کسی مسئول این نابسامانی هاست ؟ چه کسی باعث و بانی این اختلافات و ناهماهنگیها و فرصت سوزیهاست .

نقل اختلافات این شهر تا چین و ماچین رفته است ….

✔️ بس است دیگر . . .

✔️ مردم عزیز ، اگر دلمان به شهر مان می سوزد ، اگر ذره غیرت و تعصبی باقی مانده ، بیایید در این فقره با انتخاب درست ، به همه حقارت ها و نا کارآمدیها خاتمه دهیم .

✔️ خدا شاهد است ، همه نامزدهای انتخاباتی برای مردم مراغه عزیزند و محترم ، اما در این عرصه خطیر و سرنوشت ساز آیا دور از انصاف نیست بجای اتحاد و اجماع قاطعانه روی یک کاندیدای اصلح تر ، بخاطر تعصبات بی منطق و جانبداریهای لجوجانه و عقده های کودکانه – مثل دوره های قبل- در میدان رقابت بین شهرهای استان و سهم بودجه بحق این دوشهر محروم و جذب امتیازات ملی ، بازنده و شرمنده باشیم ؟

✔️ شما و خودم را به وجدان راست گوی الهی وامی گذارم . و آینده این شهر پر ملال که نصیب فرزندانمان خواهد شد.

بازدید دکتر سید فرید موسوی از شهرک صنعتی عجب شیر“کارگاه بزرگ ریخته گری”

بازدید دکتر سید فرید موسوی از شهرک صنعتی عجب شیر “کارگاه بزرگ ریخته گری”

 

سید فرید موسوی کیست؟

دکتر سید فرید موسوی متولد ۱۳۵۹ اقتصاددان و چهرهٔ سیاسی و نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی است. او دارای مدرک دکتری مدیریت و عضو هیات علمی دانشگاه است. دکتر سید فرید موسوی فعالیت در شبکه بانکی در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی را در بانک توسعه صادرات ایران از سال ۱۳۸۷ در سابقه خود دارد.
علاوه بر عضویت در هیئت علمی دانشگاه؛ عضویت در هیات مدیره بانک ملی ایران ، معاونت کل اعتباری بانک ملی ، سرپرستی دبیرخانه بانکداری اسلامی مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران (وابسته به بانک مرکزی)، عضویت در هیئت امنای صندوق توسعه ملی و عضویت در هیئت امنای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران از دیگر سوابق کاری موسوی است.

سید فرید موسوی در راهپیمایی 22 بهمن 1402

سید فرید موسوی در راهپیمایی 22 بهمن 1402

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، سید فرید موسوی، در لیست سی نفرهٔ ائتلاف فراگیر : گام دوم در تهران حضور داشت و توانست با کسب ۱٬۱۲۵٬۹۹۲ رأی، در رتبهٔ بیست و چهارم تهران، وارد مجلس دهم شود.
سید فرید موسوی طراح اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان است که با اکثریت ۸۱ درصدی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و از آن به عنوان یک زلزله مدیریتی یاد می‌شود. فرید موسوی طرح استقلال مدیریت شهری شهرستان ری را نیز تقدیم مجلس کرده‌است که آن را پاسخی به مطالبه قدیمی شهروندان شهر ری می‌دانند. سید فرید موسوی در دی ماه سال ۹۷، طرح «حمایت و تشویق اطلاع‌دهندگان مفاسد اقتصادی و اداری» را تقدیم مجلس کرده که کارشناسان آن را گام مهمی برای مبارزه با فساد سیستماتیک در ساخت اداری و اقتصادی ایران می‌دانند.

💢سید فرید موسوی طراح اصلی تشکیل کنسرسیوم بانک ملی بود که توانست ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آزادراه مراغه هشترود به تصویب رساند.

تغییر حوزه انتخابیه سید فرید موسوی از تهران به مراغه

او اینک برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ثبت نام از تهران با هدف انتقالی به حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر بار دیگر جهت حظور در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده است.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر