پایگاه خبری هامپوئیل
0

اعتراض ویدئویی شهروندان مراغه به تعطیلی قطارهای مراغه تهران

اعتراض شهروندان مراغه به حذف قطار مراغه تهران
بازدید 105

احداث ساختمان ایستگاه راه آهن مراغه در سال 1333 شروع شد و در سال 1336 خاتمه یافت و این ایستگاه یکی از ساختمان‌های مجهز راه آهن کشور شناخته شد. با توجه به قدمت ساختمان راه آهن شهر مراغه، در سال 1398 این ساختمان در فهرست آثار ملی ثبت گردید. بسیاری از مسافران شهرهای اطراف مانند مراغه، بناب، ملکان، عجب‌شیر، هشترود، میاندوآب و مهاباد، برای سفر به تهران از این ایستگاه استفاده می‌کنند.

در اقدامی عجیب پس از 70 سال در خردادماه سال ۱۴۰۲، تعداد حرکت قطارهای روزانه بین تهران و مراغه و بالعکس، از این ایستگاه به شکل چشمگیری کاهش داشته است، به طوری که شهروندان این منطقه در عبور و مرور دچار مشکلات بیشماری شده‌اند.

اعتراض ویدئویی شهروندان مراغه به حذف قطارهای مراغه تهران

به دلیل اهمیت مسیر رفت و آمد از مراغه به تهران برای شهروندان مراغه، تعدادی از شهروندان مراغه با ضبط ویدئو و ارسال آن به پایگاه خبری هامپوئیل خواستار بررسی این مسئله و سوال از مسئولات ذیربط هستند:

ویدئوی اول:

ویدئوی دوم:

ویدئوی سوم:

ویدئوی چهارم:

ویدئوی پنجم:

ویدئوی ششم:

ویدئوی هفتم:

ویدئوی هشتم:

ویدئوی نهم:

ویدئوی دهم:

ویدئوی یازدهم:

ویدئوی دوازدهم:

ویدئوی سیزدهم:

برای مشاهده ویدئوها لطفا تحریم شکن خود را خاموش کنید.

به گزارش پول بانک، با افتتاح ایستگاه راه‌آهن خاوران تبریز، سهمیه قطارهای منطقه کاهش یافت. این قطارها قبلاً از ایستگاه‌های مراغه، هشترود، بناب و عجب‌شیر عبور می‌کردند و مسافران مراغه و شهرهای اطراف را به مقصد خود می‌رساندند. پیش از این، تعداد زیادی قطار روزانه از ایستگاه راه‌آهن مراغه به سمت تهران حرکت می‌کرد. اما با وجود ایستگاه جدید، عدم وجود قطارهای بیشتر برای شهرهای اورمیه، مهاباد و میاندوآب، باعث آواره شدن مسافران شهرستان‌های مراغه، بناب، ملکان، عجب‌شیر، هشترود، میاندوآب و مهاباد شده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، قطارهای مسیر تهران به مراغه و شهرستان‌های این مسیر، فقط در برخی از روزهای هفته به حرکت می‌پردازند و مسافران در روزهای زوج، از جمله چهارشنبه، دوشنبه و شنبه، با مشکلاتی روبرو خواهند شد اگر بخواهند به سمت تهران سفر کنند.

بسیاری از ساکنان این شهرستان‌ها به دلیل انجام فعالیت‌های شغلی در شهر بزرگ تهران، مجبور به سفر هفتگی به شهرستان‌های خود هستند. تصمیماتی که درباره تقسیم سهمیه قطارهای منطقه گرفته شده است، باعث ایجاد مشکلاتی برای بسیاری از مسافران در سفرهای کاری به تهران شده است.

مسیر خطرناک جاده مراغه – هشترود

مسیر جاده بین هشترود و مراغه، یکی از چالش‌های جدی در این شهرستان‌ها است که باعث وقوع تصادفات مرگبار در این مسیر شده است. هر سال ده‌ها نفر در این مسیر به دلیل تصادفات خطرناک جان خود را از دست می‌دهند. کاهش تعداد قطارهای تهران به مراغه و برعکس، باعث افزایش تلخ واقعات مرگبار در این مسیر خطرناک خواهد شد.

وضعیت نا مناسب محور مراغه-هشترود، به ویژه در نزدیکی منطقه نظرکهریزی، یکی از علل تصادفات و فوت در این شهرستان است. تعداد تصادفات در این محور به دلیل بی‌توجهی برخی مسئولان، در سال‌های گذشته افزایش یافته است. به همین دلیل، اقدامات لازم باید از سوی مسئولان مربوطه برای رفع این مشکل انجام شود.

با آغاز فصل کاری جدید و برداشت سیب از باغات این شهرستان، ترافیک خودروهای سنگین، حمل بار و مسافر در این مسیر افزایش یافته است. بعضی از تخلفات راهنمایی و رانندگی باعث افزایش تعداد تصادفات در محور مراغه-هشترود شده‌اند.

در ساعات اوج و بین ساعات ۱۷ تا ۲۱، ترافیک سنگین به دلیل حجم بالای تردد خودروهای حمل بار و مسافر در این مسیر به وجود می‌آید. راهکار تنها برای حل این مشکل، تکمیل اتوبان این مسیر است که از چندین سال قبل تاکنون به طور ناقص باقی مانده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر