پایگاه خبری هامپوئیل
0

رکورد جدید بازدید از غرفه مراغه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز

رکورد جدید بازدید از غرفه مراغه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز
بازدید 3

غرفه مراغه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز با بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر رکورد ۱۳ دوره گذشته این رویداد را شکست. این نمایشگاه روز جمعه شاهد حضور گسترده‌ای بود که موجب قفل شدن شرق تبریز و ایجاد ترافیک سنگین در سطح شهر شد.

در این نمایشگاه، هر شهر و فردی دستاوردها، صنایع دستی، گردشگری، سوغات و محصولات خود را به نمایش گذاشته بود. اما غرفه مراغه به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین و محبوب‌ترین غرفه‌ها، توجه ویژه‌ای به خود جلب کرد. بازخوردها از مردم و غرفه‌داران نشان می‌دهد که امسال مراغه‌ای‌ها با ارائه بی‌نظیری در نمایشگاه حضور داشتند و در صدر غرفه‌های مطرح این رویداد قرار گرفتند.

غرفه مراغه با پذیرایی از بازدیدکنندگان با محصولات محلی همچون باسلوق، سیب، حلوای سنتی مراغه و محصولات نان اطهر و کاوه سودا، تجربه‌ای منحصر به‌فرد را ارائه کرد. علاوه بر آن، نمایش صنایع دستی مانند کیف‌های چرمی و بشقاب‌های مسی قلم‌کاری شده و پذیرایی با چای آویشن در لیوان‌های شیشه‌ای (هدیه‌ای از کاوه سودا) نشان از اهمیت محیط زیست داشت و غرفه مراغه را یک سر و گردن بالاتر از دیگران قرار داد.

بازدید وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از غرفه مراغه و اهدای بشقاب قلم‌کاری شده منقش به گنبد سرخ به وی، که برای قرارگیری در موزه میراث فرهنگی به تهران فرستاده شد، نشانگر موفقیت چشمگیر مراغه در این نمایشگاه بود.

هتل بزرگ مراغه نیز با برنامه‌ریزی و هماهنگی با تور لیدرها برای گنجاندن مراغه در فهرست مقاصد گردشگری، نقش مهمی در این موفقیت ایفا کرد. همچنین، حضور فعال نماینده مراغه و عجب‌شیر، دید مثبت شهردار و شورای شهر مراغه و حمایت شهرداری به‌عنوان اسپانسر این رویداد نشان از بازگشت مراغه به مسیر توسعه دارد. امید است این شهر به زودی جایگاه واقعی خود را در تاریخ بازپس گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر