پایگاه خبری هامپوئیل
0

نمایش “ترانه‌های تفنگ” در مراغه اجرا شد

نمایش "ترانه‌های تفنگ" در مراغه اجرا شد
بازدید 5

نمایش “ترانه‌های تفنگ” به نویسندگی کریم شجاعی و کارگردانی محمدحسین امینی، در تالار صوفی مراغه روی صحنه رفت.

کریم شجاعی، نویسنده این اثر، در حاشیه نخستین اجرای آن بیان کرد: این نمایشنامه با محوریت دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، به نقش ویژه مردم در این دوران می‌پردازد. شخصیت اصلی نمایش ابتدا درگیر عشقی زمینی می‌شود که در نهایت به عشقی حقیقی و الهی پیوند خورده و به وصال معبود منتهی می‌گردد.

کریم شجاعی، نویسنده نمایش “ترانه‌های تفنگ”، اظهار داشت که این نمایشنامه علاوه بر پرداختن به دفاع مقدس، به زندگی یک جانباز نیز می‌پردازد که پس از پایان جنگ، توجه چندانی از سوی جامعه دریافت نمی‌کند.

وی در خصوص داستان این نمایش توضیح داد که نقش اول، جوانی نوازنده است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با شرایط دوران طاغوت مشکل دارد. این جوان عاشق دختری می‌شود که پدر او فردی ناپسند و نامناسب است.

شجاعی افزود: پس از پیروزی انقلاب، این جوان به صفوف انقلابیون می‌پیوندد و پدر دختر به زندان می‌افتد. در نهایت، او با دختری که عاشقش است ازدواج کرده و راهی جبهه می‌شود. دختر نیز در دوران جانبازی همسرش، همراه و همدم او باقی می‌ماند.

محمدحسین امینی، کارگردان این نمایش، همچنین اعلام کرد که “ترانه‌های تفنگ” در سیزدهمین جشنواره بسیج آذربایجان شرقی و دومین جشنواره “نامیرا” نیز به روی صحنه خواهد رفت.

امینی به تیم بازیگری اشاره کرد و گفت: کریم شجاعی، عسل خیری و عزیز فتحی نسلیان سه بازیگر این نمایش هستند. او همچنین اضافه کرد که نورپردازی و اجرای موسیقی زنده ارگ توسط مهدی دانش انجام می‌شود و محمدمهدی عبادی نوازنده سه‌تار این اجرا خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر