پایگاه خبری هامپوئیل
0

وزیر میراث فرهنگی: مراغه نیازمند معرفی بیشتر به جهان است!

وزیر میراث فرهنگی: مراغه نیازمند معرفی بیشتر به جهان است!
بازدید 6

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حس سرزندگی موجود در مراغه را واضح و روشن توصیف کرد و اظهار داشت که این شهر جزو تمدن ایران‌زمین به حساب می‌آید، اما هنوز به اندازه‌ای که باید، شناخته نشده است.

سیدرضا صالحی امیری در پایان بازدید خود از آثار تاریخی مراغه گفت: این منطقه و تمدن آن نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری است و هم‌چنین، اتحاد و رویکرد فرهنگی مسئولان می‌تواند افق روشنی برای این شهر به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه مراغه در حد آذربایجان و ایران شناخته نشده است، افزود: ظرفیت‌ها، تمدن و فرهنگ این منطقه نیاز به بازشناسی عمیق دارند و به‌علاوه، آثار دوره ایلخانی و رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی که زمانی بزرگ‌ترین مرکز علمی جهان بود، نیز در این شهر به چشم می‌خورد.

صالحی امیری همچنین به وجود گنبدهای متعدد در مراغه اشاره کرد و ادامه داد: شهردار، فرماندار و بخش خصوصی این شهرستان در آینده به احیای تصویر تمدنی مراغه کمک خواهند کرد و دولت نیز از این تلاش‌ها حمایت می‌کند.

وی در ادامه، با بیان اینکه نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر فردی سخت‌کوش و پیگیر است، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده بودجه‌های ملی برای توسعه فضاهای گردشگری و مرمت و ثبت آثار تاریخی مراغه تخصیص یابد.

همچنین، صالحی امیری اعلام کرد که میراث فرهنگی در چند نقطه از شهر از طریق کاوش‌های باستان‌شناسی به احیای مجموعه تمدنی مراغه اقدام خواهد کرد و یکی از این نقاط، «معبد مهر» واقع در مجاورت روستای ورجوی است؛ روستایی که 81 شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.وزیر میراث فرهنگی: مراغه نیازمند معرفی بیشتر به جهان است!

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که گروه‌های تخصصی و کارشناسی این وزارتخانه به شهرستان مراغه اعزام خواهند شد تا ظرفیت‌های این منطقه را بررسی و ارزیابی کنند.

«صالحی امیری» با تأکید بر لزوم اقدام وزارت میراث فرهنگی در زمینه مرمت آثار تاریخی مراغه، خاطرنشان کرد: این شهر همزمان از ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برخوردار است و زیرساخت‌های مناسبی نیز دارد.

به گفته او، در صورتی که زیرساخت‌های مراغه به طور کامل توسعه یابند، شاهد افزایش چشمگیر گردشگران به این منطقه خواهیم بود؛ همچنین مراغه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین باغ‌شهرهای کشور شناخته می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر خود به مراغه، شب پنجشنبه از رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی، مجموعه فرهنگی اوحدیه، موزه ایلخانی، معبد مهر، مزار شهدای روستای ورجوی و برج مدور بازدید کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر