پایگاه خبری هامپوئیل
0

ساماندهی ۱۶ واحد مرغداری قدیمی و بدون مجوز در مراغه

ساماندهی ۱۶ واحد مرغداری قدیمی و بدون مجوز در مراغه
بازدید 9

مدیر جهاد کشاورزی مراغه اعلام کرد که این شهرستان در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه چهارم و در تولید تخم‌مرغ رتبه سوم را در استان آذربایجان‌شرقی به خود اختصاص داده است. وی افزود: به تازگی ۱۶ واحد مرغداری بدون مجوز که بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت رسمی دارند، ساماندهی شده‌اند. این اقدام با هدف ارتقای کیفیت تولید و رعایت استانداردهای بهداشتی و زیست‌محیطی در صنعت مرغداری انجام شده است.

«هادی خرسندی» روز پنج‌شنبه اظهار داشت: این مرغداری‌ها به دلیل وجود برخی موانع، از جمله عدم صدور مجوز بهره‌برداری از چاه، نتوانسته بودند پروانه بهره‌برداری و فعالیت خود را دریافت کنند. وی افزود: با ساماندهی این واحدها، تلاش می‌شود تا مشکلات موجود حل و روند قانونی فعالیت آن‌ها تسهیل گردد. این اقدام به حفظ و ارتقای تولید در شهرستان کمک خواهد کرد.ساماندهی ۱۶ واحد مرغداری قدیمی و بدون مجوز در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه اعلام کرد که افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی این شهرستان در اولویت قرار دارد. وی با اشاره به برنامه‌های جاری، اظهار داشت که برخی از سالن‌های مرغداری‌ها در حال ادغام هستند و به زودی ۱۰ واحد مرغداری، که ۹ واحد از آن‌ها مختص تولید گوشت مرغ هستند، فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد. این اقدامات باعث افزایش ظرفیت مرغداری‌های گوشتی شهرستان به ۱۵۰ هزار قطعه خواهد شد.

«خرسندی» افزود: در حال حاضر ظرفیت مرغداری‌های گوشتی مراغه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است و با آغاز به کار رسمی این واحدها، این ظرفیت به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی همچنین تعداد مرغداری‌های گوشتی مراغه را شامل ۵۱ واحد دارای پروانه با ظرفیت یک میلیون قطعه و ۱۰ مرغداری تولید قراردادی با ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه در ادامه حجم تولید سالانه مرغداری‌های گوشتی این شهرستان را هشت هزار تن اعلام کرد و افزود: با این میزان تولید، مراغه رتبه چهارم تولید گوشت مرغ در آذربایجان‌شرقی را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از فعالیت ۵۱ واحد مرغداری تخم‌گذار در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد که تولید سالانه تخم‌مرغ در مراغه به ۱۶ هزار تن می‌رسد. وی افزود: با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، ظرفیت مرغداری‌های تخم‌گذار این شهرستان به ۲ میلیون قطعه افزایش خواهد یافت.

اقتصاد مردم مراغه بر پایه کشاورزی و صنایع وابسته به آن استوار است و تولید مرغ و تخم‌مرغ یکی از مزیت‌های نسبی بخش کشاورزی این شهرستان به شمار می‌رود. این تولیدات نه‌تنها به تأمین نیاز غذایی منطقه کمک می‌کند، بلکه به بهبود معیشت خانوارها و ایجاد اشتغال در این حوزه نیز نقش بسزایی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر