پایگاه خبری هامپوئیل
0

فرمانده پادگان مراغه: گروه ۱۱، برترین یگان توپخانه خاورمیانه

فرمانده پادگان مراغه: گروه ۱۱، برترین یگان توپخانه خاورمیانه
بازدید 7

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه به پیشرفت‌های قابل توجه در سامانه‌های گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اعلام کرد که این یگان به عنوان قدرتمندترین توپخانه خاورمیانه شناخته می‌شود.

امیر «حاتم سیفی» در نشستی با خبرنگاران افزود: گروه ۱۱ توپخانه با حمایت کامل سلسله مراتب فرماندهی و تلاش‌های سربازانش، یک یگان کاملاً متحرک است که قادر به جابجایی تا ۱۲۰۰ کیلومتر می‌باشد.

وی تصریح کرد: تمام سامانه‌های توپخانه‌ای این گروه به صورت الکترونیکی و هوشمند به‌روزرسانی شده‌اند و تجهیزات قدیمی دوران دفاع مقدس جای خود را به تکنولوژی‌های جدید داده‌اند.

سیفی همچنین تأکید کرد که به‌روزرسانی توپ‌ها قدرت و توان نظامی گروه ۱۱ را به‌طور چشمگیری افزایش داده و این توان با گذشته قابل قیاس نیست.

فرمانده پادگان مراغه تصریح کرد که ارزیابان توپخانه ستاد نیروهای مسلح نیز بر این باورند که گروه ۱۱ توپخانه، بی‌تردید قوی‌ترین یگان توپخانه در خاورمیانه است.

وی به معیارهای ارزیابی اشاره کرد و گفت: یکی از این معیارها قدرت تحرک توپخانه است؛ گروه ۱۱ با قابلیت جابجایی به عمق ۱۰۰ کیلومتر، این قابلیت را به ۱۲۰۰ کیلومتر ارتقاء داده است.

سیفی یادآور شد که قدرت تحرکی گروه ۱۱ در سطح جهانی به اثبات رسیده است و به‌عنوان نمونه، این یگان به‌صورت مستقل و با حمایت دفاع هوایی، به جلفا و سردشت اعزام و پس از انجام مأموریت، به پادگان بازگشت.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری ویژه‌برنامه‌ها

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه از برنامه‌ریزی ده‌ها ویژه‌برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: امسال رژه موتوری و پیاده در داخل پادگان برگزار می‌شود تا ترافیک شهری کاهش یابد.

امیر سیفی افزود: آیین صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی نیز در داخل پادگان برگزار می‌شود و زنگ مقاومت در مدارس کوی سازمانی ارتش به صدا در می‌آید. همچنین برنامه‌های متنوعی مانند دیدار با خانواده شهدا و جانبازان به عنوان نمادهای شجاعت تدارک دیده شده است.

وی تأکید کرد که یکی از روزهای هفته به نام مقدس «سرباز» مزین است و این سربازان جوان، پیشگامان گام دوم انقلاب هستند. گلباران مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، از دیگر برنامه‌های این هفته هستند.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به یاد سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی عراق گرامی داشته می‌شود. این هفته نماد تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و وحدت ملت ایران در دوران سختی است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر