پایگاه خبری هامپوئیل
0

شهر مراغه میزبان سوگواره عاشورایی سوگ سرخ

شهر مراغه میزبان سوگواره عاشورایی سوگ سرخ
بازدید 27

با همت کانون فرهنگی و هنری سیدالساجدین، مراسم سوگواری فرهنگی و هنری با عنوان «سوگ سرخ» از هفتم تا یازدهم محرّم در محوطه و ایوان مسجد طاق مراغه برگزار شد.

این مراسم که با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و دانشگاه مراغه برگزار شد، شامل چندین برنامه فرهنگی و هنری بود. برنامه‌های این مراسم به شرح زیر است:

  • نمایشگاه کتاب عاشورایی «مصباح الهدی»: شامل ۴۰۰ عنوان کتاب عاشورایی با امکان امانت‌داری به علاقه‌مندان و شرکت در پویش کتابخوانی تا پایان ماه صفر.
  • نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی «خطّ ماندگار»: با موضوع کتابت اذکار و احادیث عاشورایی و حضور اساتید خوشنویسی در شبستان مسجد طاق.
  • نمایشگاه و کارگاه طراحی و نقاشی «جلوه‌‎های ماندگار»: با موضوع حادثۀ عاشورا و حضور اساتید و هنرآموزان طراحی و نقاشی در محوطۀ مسجد طاق از هفتم تا نهم محرم.
  • نمایشگاه عکس عاشورایی «ارادت ماندگار»: شامل آثار منتخب عاشورایی از اساتید عکاسی و هنرآموزان در محل مسجد طاق.
  • مراسم عصر شعر عاشورا «شعر ماندگار»: با حضور اساتید و ادبای حسینی.

لازم به ذکر است که پویش‌های کتابخوانی، حدیث‌خوانی، خوشنویسی، نقاشی و عکس تا پایان ماه صفر (۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۳) ادامه خواهند داشت. آثار شرکت‌کنندگان در چهار گروه و مقطع آموزشی شامل دبستان، متوسطه اول، متوسطه دوم، دانشگاه و عمومی بزرگسال مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و به ۴۰ نفر منتخب این پویش، هدایای نقدی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر