پایگاه خبری هامپوئیل
0

رویکرد دانشگاه آزاد در انجام پژوهش‌های منطقه‌ای

رویکرد دانشگاه آزاد در انجام پژوهش‌های منطقه‌ای
بازدید 24

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه تأکید داشت که پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی این دانشگاه بر اساس نیازهای منطقه و شهرستان، اولویت‌بندی و اجرا می‌شوند.

در راستای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و شهرداری این شهر منعقد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در این مراسم با تأکید بر ظرفیت‌های علمی این دانشگاه اظهار داشت:

این واحد دانشگاهی با دارا بودن امکاناتی نظیر آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی، دانشکده مهارت و کارآفرینی، مجتمع کشاورزی و دامی، مرکز تحقیقات حقوق و همچنین هشت مدرسه سما، آماده ارائه خدمات ارزنده علمی و پژوهشی به صورت کاربردی به شهرداری است.

بابک پورقهرمانی ضمن ابراز خرسندی از تعامل مثبت شهرداری با دانشگاه، اظهار کرد:

همکاری و هم‌افزایی بین دانشگاه و شهرداری می‌تواند در پیشرفت و توسعه همه‌جانبه شهر نقش‌آفرینی کند.

استفاده از نظرات و تخصص اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری، منجر به ارتقای سطح مدیریت شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.

وی در ادامه به ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی مراغه از 14 به 9 در چند سال اخیر بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه اشاره کرد و گفت:

پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی این دانشگاه بر اساس نیازهای منطقه و شهرستان اولویت‌بندی و اجرا می‌شوند.

شهردار مراغه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی، خاطرنشان کرد:

حضور مشاوران متخصص در کنار مجموعه مدیریت شهری، از ضروریات جامعه مدرن امروزی است.

همکاری‌های شهرداری با دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در سال‌های اخیر نتایج ارزشمندی به همراه داشته و این تفاهم‌نامه نیز زمینه را برای توسعه این همکاری‌ها فراهم خواهد کرد.

تعامل دانشگاه و شهرداری برای ارتقای مدیریت شهری مراغه

شهردار مراغه بر اهمیت همکاری با دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: حضور مشاوران متخصص در کنار مدیران شهری ضروری است. وی با اشاره به دستاوردهای مثبت همکاری چند ساله با دانشگاه آزاد اسلامی مراغه، از جمله اجرای المان‌های آجری در پارک ملت توسط گروه معماری این دانشگاه، اظهار امیدواری کرد. رویکرد دانشگاه آزاد در انجام پژوهش‌های منطقه‌ای

مروتی با بیان اینکه نگرش علمی در برنامه‌ریزی و اجرای امور شهرداری الزامی است، افزود: این دانشگاه در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با حضور رئیس و سخنگوی شورای شهر امضا شد، متعهد به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، تشکیل تیم‌های تخصصی، اجرای طرح‌های پژوهشی مرتبط با نیازهای مدیریت شهری، و برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی شده است.

تفاهم‌نامه مذکور در هفت ماده تنظیم شده و زمینه همکاری‌های گسترده‌ای را بین دانشگاه آزاد اسلامی مراغه و شهرداری این شهر فراهم می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر