پایگاه خبری هامپوئیل
0

دولت سیزدهم، 12 گام بلند در مسیر ارتقای سلامت مردم مراغه

12 گام بلند در مسیر ارتقای سلامت مردم مراغه
بازدید 33

مراغه- ایرنا– رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه، حوزه سلامت را از اولویت‌های دولت مردمی دانست و اعلام کرد که در دولت سیزدهم عملیات اجرایی یا تکمیل ۱۲ طرح عمرانی در این شهرستان آغاز شده است.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به مرکز رفرانس، مرکز جامع سلامت جانبازان و ساختمان تشریح دانشکده پزشکی که صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اشاره کرد.

دکتر اللهوردی ارجمندی در گفتگو با خبرنگار ایرنا روز شنبه اظهار داشت که عملیات اجرایی مرکز رفرانس با ۴۰۰ مترمربع زیربنا در سال ۱۳۹۷ شروع شده و با ۶۰ میلیارد ریال هزینه در دولت مردمی تکمیل شده است.

وی افزود: مرکز جامع سلامت جانبازان با ۴۳۴ مترمربع زیربنا و ۶۳ میلیارد ریال هزینه، چهار ماه زودتر از موعد مقرر و در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: ساختمان تشریح دانشکده پزشکی نیز با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال در دو طبقه و با مساحت ۳۵۰ مترمربع در دولت مردمی اجرا و بهره‌برداری شد، تا دانشجویان رشته پزشکی مراغه بتوانند دروس مربوط به تشریح را بدون نیاز به مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی تبریز بگذرانند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه اضافه کرد: تکمیل ساختمان الحاقی بیمارستان سینا با ۸۶ درصد و خانه بهداشت روستای خرمازرد با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی، جزو دیگر طرح‌های در حال اجرای این دانشکده در دولت سیزدهم است.

وی همچنین بیان کرد که ۱۵ واحد زیست پزشک نیز در دولت مردمی تکمیل شده و اکنون دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است. این واحدها با زیربنای ۱,۸۰۰ مترمربع در چهار طبقه در حال اجرا هستند.

دکتر ارجمندی به دیگر طرح‌های عمرانی در حال اجرا اشاره کرد و گفت: ساختمان آموزشی بیمارستان سینا با ۳۰ درصد، ساختمان آموزشی ۶ کلاسه با ۱۳ درصد و ساختمان ستاد اورژانس با ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند.

وی افزود که برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه علاوه بر تأمین زمین در دولت مردمی، ردیف اعتباری از منابع ملی اختصاص یافته و اکنون دارای ۲ درصد پیشرفت فیزیکی است. همچنین، آموزشگاه بهورزی با ۱۲ درصد و آزمایشگاه مولکولی با ۲ درصد پیشرفت در حال اجرا هستند.

به گفته او، پذیرش دانشجوی رشته پزشکی، افزایش رشته‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، افزایش جذب اعضای هیئت علمی و پزشکان متخصص و فوق تخصص از موفقیت‌های دانشکده علوم پزشکی مراغه در دولت مردمی است.

به گزارش ایرنا، دانشکده علوم پزشکی مراغه در دولت مردمی روند رو به رشدی داشته و برای نخستین‌بار دانشجوی رشته پزشکی جذب کرده و در دیگر بخش‌ها از جمله بهداشت و سلامت موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده است.

شایان ذکر است که اخیراً رتبه دانشکده علوم پزشکی مراغه در کارنامه جوانی جمعیت از میان ۶۳ دانشکده و دانشگاه کشور از ۲۸ به ۱۲ ارتقا یافته است.


          

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر