پایگاه خبری هامپوئیل
0

سرمایه گذاری ۶.۶ میلیارد تومانی در بخش آب و خاک مراغه

سرمایه گذاری ۶.۶ میلیارد تومانی در بخش آب و خاک مراغه
بازدید 32

مدیر جهاد کشاورزی مراغه اعلام کرد که امسال مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حوزه آب و خاک این نهاد در شهرستان مراغه اختصاص یافته است.

هادی خرسندی، به گزارش خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان شرقی، اظهار کرد که با این اعتبارات، پنج طرح بهسازی کانال‌ها، مرمت قنوات و آبیاری قطره‌ای در شهرستان اجرا خواهد شد.

وی افزود که بیشترین مبلغ اعتبارات، به میزان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، برای بهسازی کانال‌ها و پوشش انهار روستای ورجوی و خرمازرد اختصاص یافته است.

خرسندی همچنین اعلام کرد که با ۵۰۰ میلیون تومان، دو حلقه قنات در روستا‌های گُل و وَرجوی لای روبی نیز مورد مرمت قرار خواهد گرفت. مدیر جهاد کشاورزی مراغه اظهار داشت که در این سال، ۲۶۵ میلیون تومان برای بهسازی جاده‌های مزارع در روستا‌های کَرمجَوان و گُل تپه تخصیص یافته است.

وی افزود که با ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات آب و خاک شهرستان، ۶۵۰ هکتار از باغ‌ها و زمین‌های زراعی به آبیاری نوین مجهز خواهد شد.

خرسندی به اضافه کرد که ایجاد استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، یکپارچه‌سازی، تجهیز، نوسازی و زهکشی اراضی سنتی، از دیگر برنامه‌های مدیریت آب و خاک در شهرستان مراغه می‌باشد.

شهرستان مراغه با بیش از ۲۳ هزار هکتار باغ و حدود ۷۰ هزار هکتار زمین زراعی، به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر