پایگاه خبری هامپوئیل
0

کشف محموله‌های قاچاق در آذربایجان‌شرقی

کشف محموله‌های قاچاق
بازدید 16

نیروهای انتظامی استان آذربایجان شرقی، با موفقیت در توقیف و ضبط مقدار قابل توجهی از کالاهای قاچاق، عملاً در تبریز و مراغه به این اقدام پرداختند.

سردار علی محمدی، فرمانده انتظامی استان مذکور، خبر داد که در یک عملیات موفق، یک کامیون حامل باری از گردوی خارجی قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در تبریز توقیف شده است.

او اظهار کرد که در چارچوب برنامه‌های مبارزه با قاچاق، نیروهای پلیس امنیت اقتصادی در حین دستوری‌های خود توانستند این کامیون را که حامل بار قاچاق بود، شناسایی و با هماهنگی با مراجع قضایی متوقف کنند.

وی افزود که در مراحل بازرسی کامیون توقیف شده، مقدار ۸ تن و ۵۶۰ کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق کشف شد که بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان، ارزش آن به ۲۵ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

سرهنگ توحید فارسی، فرمانده انتظامی شهرستان مراغه، اعلام کرد که پس از کشف ۱۶ تن نهاده دامی قاچاق با ارزش ۴ میلیارد ریال، مراکز قضایی مربوطه به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند. او افزود که ماموران در حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، این عملیات را انجام دادند.

فارسی بیان کرد که پس از هماهنگی با مقامات قضایی، در بررسی کامیون مذکور، مقدار ۱۶ تن نهاده دامی و خوراکی سویا قاچاق شناسایی شد.

ارزش کل کشفیات به ۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است. همچنین یک نفر به اتهام قاچاق، دستگیر شده و همراه با پرونده مرتبط به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

به همین منظور، فرمانده انتظامی از شهروندان خواسته است تا در صورت مشاهده موارد مشابه، به شماره‌های ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی و ۱۱۰ و ۱۹۷ سامانه فوریت‌های پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ فارسی با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق، از شهروندان خواسته که در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرهنگ جعفر اقربایی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان، اعلام کرد که یک دستگاه خودروی شوتی با داشتن ۶۵۴۹ انواع مواد شوینده خارجی به ارزش پنج میلیارد ریال توقیف شده است.

این عملیات پس از دریافت اطلاعاتی درباره حمل قاچاق کالا با خودروهای شوتی در شهر تبریز آغاز شد و با هماهنگی مراجع قضایی به پایان رسید.

مقادیر کشف شده توسط کارشناسان ارزش پنج میلیارد ریالی داشته و پس از تشکیل پرونده، متهمان به دستگاه‌های قضایی تحویل داده شدند.

اقربایی تأکید کرد که قاچاق علاوه بر آسیب به اقتصاد کشور، زمینه‌ساز جرائم دیگر در جامعه است و مبارزه با آن از اولویت‌های اصلی پلیس است.

همچنین، شهروندان را به اطلاع‌رسانی سریع در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک به سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی و شماره ۱۱۰ ترغیب کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر